2 Ekim 2012 Salı

GEZİ | New York'u Bi' Çalışalım:)


New York postlarına başlamadan önce hemen iki arkadaşıma teşekkürlerimi, öpücüklerimi, sarmaşlarımı yollamak istiyorum; Deniz Baran ve Oylum Yüksel bu seyahati benim için daha da kolaylaştırıp, daha da güzelleştirdiler:) Kısacası ♥ ♥ ♥  

İşleri düzene koydum tamam ama New York fotolarını nasıl düzene koyacağım hala bilmiyorum hanımlar beyler! Tekrar ediyorum, benim gibi her gördüğü şeyin fotoğrafını umarsızca çeken biri için aynı anda hem fotoğraf makinesi hem iPhone kullanmak yasaklansın:p Neyse bu postta henüz New York'u gezmeye başlamayacağız, onun yerine ben gezmeden önce ne yapmalı merak edenler için, ya da New York planı olanlar için orada işlerini kolaylaştıracak bazı ipuçları ile başlayayım dedim:) Esasen benim olayım daha çok Manhattan'da geçti, New York demek ne kadar doğru bilemem. En cici defterleriniz notlarla dolmaya, en hızlı printerlarınız çıktı almaya hazır mı:p


Ben uçak biletimi Miles&Smiles millerimle THY'den aldım, hatta Business olması için de gözü kararttım diyebilirim, en güzel zamanları olduğundan olsa gerek Eylül-Ekim ayları New York'a uçuş da konaklama da her zamankinden biraz daha pahalı. THY ile direk uçuş seçtim, direk uçuş elbette çook farkediyor, aksi halde epey bir zaman ve enerji gidiyor, ama önemli değil, oraya varılsın da gerisi boş. New York'a seyahat planınız uzun vadede ise mil ve mil avans olayını güzelce araştırın derim:) THY diğerlerine kıyasla hakikaten aşmış, tebrik, takdir ettim. JFK Havaalanı'ndan Manhattan'a ulaşmanın epey yolu var, şuradan inceleyebilirsiniz, ama beni orada yaşayan eski bir öğrencim karşılayıp aldığı için o kısmı rahat atlattım o yüzden size şu daha iyi vs diyemeyeceğim:)

Konaklamaya gelelim, konaklamamın bir kısmında Mariott otelde, bir kısmında ise arkadaşımın evindeydim. Ama bu konaklama işi belli olmadan önce her zaman olduğu gibi yine bir daire bakmayı düşündüm, NY'da insan gibi oteller epey fiyatlı, dahası bir de şu şehir vergisi olayı var, insan ona daha bir bozuluyor:)) O sebeple bu iş+arkadaş avantajı olmasa mutlaka uyumadan uyumaya gidecek bir dairede kalırdım. Uygun bir daire bulmak için zaten bildiğiniz pek meşhur sitelerin yanında orada baya etkin olan airbnb.com şiddetle tavsiye ederim. Tabii koskoca NY, neresinde, hangi semtinde kalacaksın, neresi güvenli vs konusu var. Dikkat dikkat:) Öncelikle öyle pek CSI:NY değil oralar, bana gayet güvenli, ve aşırı polisli, bıkkınlık derecesinde tedbirli geldi. Seçeceğiniz semt tamamen sizin tarzınızla, keyfinizle alakalı, ama Manhattan'ın en kalınası, gündüzü ayrı, gecesi ayrı keyiflisi bence West Village, Greenwich Village bölgeleri idi. Hatta açık söyleyeyim, buraları keşfetmeden önce NY'dan pek hazzetmedim;) 


New York'a vardık, neler bize çook ama çok lazım? Internet ve Metro! Öncelikle zaten telefonunuzu açar açmaz yerel operatörümüzün pek nazik "ABD'ye hoşgeldiniz, büyükelçilik bıdıbıdı" mesajı ile karşılanacaksınız, o nazik mesajın arkasında ellerini ovuşturarak "olley be bir abone daha yurtdışında, 20 yıllık müşterimiz de olsa nasıl kazıklar, nasıl o anlamadan ters köşe yaparız" temennisinin yattığını unutmayın vee kendinize oradan geçici bir hat alın. Hem Google Maps'in hem Foursquare'ın muazzam işe yaradığı, çok sık kullanıldığı ve en etkin olduğu yer sanırım Manhattan:) O yüzden sınırsız internet şart. Pek çok operatör ve seçenek var, ben T-MOBILE'dan 30 dolara sınırsız internet, yurtiçi sınırsız SMS ve limitli ama gayet yeterli konuşma olan 1 aylık bir paketini aldım. 


Gelelim Metro'ya, NY metrosu hayatımda gördüğüm en pis, en sıçanlı, terminalleri en sıcak, trenleri en soğuk gibi bilumum iç karartıcı "en"lere sahip olsa da, orada bir yerden bir yere gitmenin en kolay ve hızlı yolu. Şurada örümcek ağına benzer metro haritasını bulabilirsiniz, gitmeden önce indirebilir ya da ilk Tourist Info tarzı yerden edinebilirsiniz. Yine de şunu unutmayalım, Manhattan adası baya düz, engebesiz bir dikdörtgen, caddeler devasa, kaldırımlar da devasa, yani yerüstünde tabana kuvvet olayını bol bol yapın, ama vakit dar, enerji NY'a asla yetecek kadar olamayacağından metro da şart:) Beni NY'a gitmeden önce "ayy çok karşık, çok kabus" diye korkutmuşlardı, aldanmayın, okuman yazman varsa, hop diye çözüyorsun olayı. Burada sizin için çok önemli 2 şey var, birincisi METROCARD; ikincisi (eğer iPhone sahibiyseniz şanslısınız) bir aplikasyon: HOPSTOP


METROCARD şart ötesi şart, hemen hemen tüm büyük terminallerde bunu satın alabileceğiniz bir makine var: bilmemkaç binişlik ya da sınırsız 1 haftalık vs gibi seçeneklerden dilediğinizi seçip, kredi kartınızı makineye okutup, kaldığınız yerin zip kodunu girip hoop kartınızı alıyorsunuz. HOPSTOP ise bulunduğunuz noktadan gitmek istediğiniz noktaya nasıl gideceğinizi, söylemesi ayıp neredeyse bir gerizekalıya anlatır gibi detaylı anlatan, hangi yöne kaç dakika yürüyüp, hangi trene hangi metro girişinden girerek, hang terminalde inip, gerekiyorsa tren değişikliği yaparak, trenden inince hangi çıkıştan çıkarak gideceğinizi basamak basamak anlatıyor. Benim kahramanımdı kendisi:) 


Gezi rehberi olarak genelde Lonely Planet'cı olsam da bu defa ondan çok memnun kalmadım, ama Rough Guides'ı hem anlatımı, hem haritaları, hem de güncelliği ile çok sevdim. Google Maps, Instagram, fotoğraf derken iPhone şarjı bana dayanamadığından gider gitmez bir de yedek şarj edindim, telefon tamamen boşalınca hemen hemen yarısını dolduruyor. Siz de böyle bir şeye ihtiyaç duyabilirsiniz, gitmeden araştırın, ama buradan değil, oradan alın derim:)


Yeme/içme ve eğlence yerleri konusunda zaten eminim önceden çalışır, kendi noktalarınızı belirlersiniz, esasen size tavsiye edilen yerlerin yanında siz de sokakları arşınlarken kendi mekanlarınızı keşfetmeye bakın! Zira rekabet, insan ve füzyonun zirvede olduğu New York'da yemek işi muhteşem: benim gibi yemek konusunda çok pinpirikli bile her oturduğu yerde parmaklarını yediyse, gerisini siz düşünün:) Bu konularda Foursquare en büyük yardımcınız olacak, sanırım NY'da herkes Foursquare'in hakkını veriyor; buradan best of bulduğum, tiplere bakıp karar verdiğim şeylerin hiçbiri beni hayalkırıklığına uğratmadı. Bir de yelp.com ve menupages.com mekanlar hakkında çok güzel bilgi veriyor, kart geçiyor mu, yemek saatleri nasıl, yorumlar, değerlendirmeler vs. Bunlara bakarak fikir edinebilir, ve asla aç kalmazsınız:p


Son olarak CITYPASS. Her ne kadar gezecek, görecek, keşfedecek çook şey olsa da malum her şehrin ikonik ve fazlasıyla turistik mihenk taşları var. İşte bunlar da uzun sıralar sebebiyle vakit ve nakit demek. Ben Citypassimi hemen şuradan gitmeden önce online olarak satın alıp, kuponumun da çıktısıyla çok rahat ettim, hiç sıra beklemedim, herkesten indirimli girdim vs. Bir de NEW YORK PASS var, kalacağınız süre ve ziyaret etmek istediğiniz noktalara göre pek çok seçenek içinden size uygun olanı bulabilirsiniz. Tavsiyem bu işi kesinlikle netten halledin;)

Mühim noktalar, ipuçları vs aklıma geldikçe bu postun altına ekleme yaparım sanıyorum, ama artık sırada Manhattan'ı gezmek var:)) 

8 yorum:

İlknur Kağan dedi ki...

Çok güzel anlatmışsın herşeyi.Eğer yolum düşerse yanıma alacağım ilk şey bu post un çıktısı olacak:)Bol foto lu,yeni yazılarını gerçekten heycanla bekliyorum:)

Lure dedi ki...

Selam, iphone için extra şarjı nereden aldığını öğrenebilir miyim? B&H'de gördüm ben bir tek başka yerde de var mı?

Gizem dedi ki...

harika anlatmışsın! Yazına da bayıldım boomcum :)

esrabetul dedi ki...

sizin gözünüzden new yorku bekliyoruzzz=)

gulcekim dedi ki...

Yine bir boom bombası 5dk newyorka gittim geldim anlatım tarzına oldum olası hayranım boom :) gezi postlarını özellikle Manhattan'ı sabırsızlıkla bekliyorum..
Ctesi görüşmek dileğiyle kocaman öpücükkk <3

Bir Alışverişkoliğin İtirafları dedi ki...

NY yazısının devamını heyecanla bekliyorum, nefis bir post olmuş. Gitmedim ama en çok görmek istediğim 3 şehirden biri, gitmeden mutlaka çıktısı alınacak :D

http://bir-alisveriskoligin-itiraflari.blogspot.com/

Ciiden dedi ki...

Ny'a bir daha gittiğimde tavsiyelerine uyacagım Boom:)

chicthem.blogspot.com

Özlem dedi ki...

Selam :) New York a girmek üzere hazırlık yaparken yazılarını çok faydalı, eğlenceli ve samimi buldum, sevdim...
Sana bir sorum var t mobile internet paketi alırken aktivasyon paketi almak veya telefonun IMEI No vs gibi başka şeylere de ihtiyaç duydunmu? Yani nasıl kullanmaya başladın?
Vakit bulup da söylersen çok sevinirim:)
Sevgiler, bol şanslar
Özlem