5 Temmuz 2010 Pazartesi

ATELIER 55 | Eski Şehre Yeni Heyecan

Size bir masal(*) anlatayım diyorum, ahir zamanlarda geçen...



Osmanlı’nın ulu ve yenilmez Serdar-ı Ekremlerine hürmetinden bu ismin bahşedildiği sokağın bitişindeki çıkmazda yeni bir atölye şehre heyecan katmış! Bu atölyenin başına hem güzel hem hünerli iki peri kızı olan Gizem ve Başak Sultanlar padişah buyruğuyla geçmişler, kendilerine isim olarak da Frenk dilinden ATELIER 55’i seçmişler. Daha burası toz duman içinde bir meskenken kapıda bu numara görülmüş, uğuruna tılsımına inanılmış, bu iki peri atölyeyi bir nefeste abad etmişler.



Buyruğa göre bu atölyede dünya gözünün gördüğü her şey ama her şey satılıkmış... Avrupa illerinden gelmiş porselen fincanlar, duvarları süsleyen yağlı boya tablolar, görülmemiş güzellikte avizeler, çöl kumlarından fırınlanmış seramik aynalar, vazolar, biblolar, gravürler, kök zümrütler ve mercanlardan envai çeşit mücevherat, tavandaki avizeden yerdeki toza kadar hepsi ve daha nicesi.



Söylentiye göre burada büyücülükte usta bir ecnebi olan DAVID KOMA ile Osmanlı’nın çocuklarından Londra terzisiBORA AKSU Efendi yaşamaktaymış. Büyücü Koma’nın siyah bir kumaşı alıp fersah fersah gelecekte yaşayanlara göre elbiseler yaptığı, bu elbiseleri giyenlerin bir kaç asır geleceğe gittikleri rivayet edilmekteymiş. Bora Efendi’nin mahareti ise top top şantukları, metre metre şifonları, altın sırmaları parçalayıp bir dokunuşuyla bir araya getirmek, kadınlara muhteşem feraceler yaratmakmış. Bir sırmalı ceket yapmışki, methi ta a saraya varmış, derhal huzura çağrılmış.



Bu küçük ama ışığı gözleri kamaştıran bembeyaz atölyede bir de CHARLOTTE OLYMPIA addolunan altın renkli bir dişi örümceğin yuvalandığı rivayet edilirmiş: bu dişi örümcek yine altından ağlar örüp 8 ayağına Anadolu’da eşi benzeri olmaz pabuçlar yaparmış. 1000 küsür dirhem altın paraya denk bu sihirli pabuçlar sahibesine boy, pos, endam katmakta, beyleri büyülenmişçesine hanımına bağlamaktaymış.



Deniz sefalarında akça beyaz tenler pembeleşmesin diye el emeği göz nuru oyalarla süslenmiş uzun müslin elbise ve bluzlar pek beğenilirmiş, kadim dillerin sembollerinden yapılmış kısmet açan, bereket getiren tılsımlı KiSMET takılar öyle güzel öyle manidarmışki, nigahtan nazardan koruduğundan düğünler, doğumgünleri, kınalar için birebirmiş. SYLVIA TOLEDANO çantalar ise benzersiz mücevherleri ışıltısıyla boğmakta, içine pul koysan altın para olmaktaymış.



Bu kadar da değil, bu atölye de kuşlar, tavşanlar, uğur böcekleri bile mutlulukla yaşar, rafları, duvarları süslermiş.



Gitmek görmek, seyr eylemek isteyenler evvela sırtını devasa Galata Kulesi’ne dayamalı, sonra karşısına aldığı uzun ince Serdar-ı Ekrem sokağı boyunca solda BAHAR KORÇAN denen meleği, derici kız SİMAY BÜLBÜL’ü, sağda aşklara, hayallere ve acılara şahitlik etmiş sarı DOĞAN’ı ve GALATA ŞARKÜTERİ’nin lezzetlerini bırakıp tamı tamına 1000 adım saymalı, eski şehrin dibini bulmalıymış...İşte o vakit mis rahiyasıyla köpük köpük bir Türk kahvesi eşliğinde gelen gölge misafiri selamlar, bu büyülü atölyenin kapıları da içerdeki zenginliğe buyur edermiş.





(*) Umarım bu masal hoşunuza gitti sevgili Styleboomerler:)
ATELIER 55 bir konsept mağaza, seçilen parçalar ve tasarımcılar çok seçkin, cesur ve özgünler. Butik mağazanın en önemli özelliği içinde gördüğünüz herşeyin satılık olması, kısaca “Everything But The Girls” :) Ne beğendiyseniz sizin olabilir! David Koma, Bora Aksu, Notting Hill Design, Avshalom Gur, Halston, Charlotte Olympia, Sylvia Toledano, Linda Farrow gibi isimlerin selektif parçaları, Bora Akıncıtürk'ün tabloları, Aliye Dörtler'in seramik eserleri burada; Mark Fast, Alexis Mabille gibi isimler de yakında! Bu şahane butiğin iki yaratıcısından biri olan Gizem Hanım’a neden Galata diye soruyorum, cevap : “The Old City”. Dünya moda merkezlerinin hemen hemen tamamının yönlendiği bu Old City trendiyle antik şehrin merkezinde moda, tasarım ve sanat birliktelikleri hayat buluyor, haliyle bizde de Galata yeniden doğdu! İşte o gün bu cevap bana ATELIER 55’i size benim düğün fotoğraflarımı da çeken Esra Pozan’ın fotoğrafları eşliğinde bir masal gibi anlatma isteği uyandırdı….

Fotoğraflar:Esra Pozan

25 yorum:

Junon dedi ki...

yine süper bir post olmuş, eline sağlık

Cerenicus dedi ki...

boomcum yine harika bir post olmuş. Hem resimler hem anlatım, çok çok çok tebrik ediyorum, ayakkabılar için hasta olup yatağa düşebilirimmm...

http://cerengnc.blogspot.com/

renklendirhayati dedi ki...

Sen Süpersin Atelier 55 süper, ayakkabılar özellikle siyah ayakkabı süper, masal süper, Esra Pozan Süper... Ellerinize sağlık yine çok güzel olmuş Pazartesimize renk kattın.

http://yaptimbegendim.blogspot.com/

Unknown dedi ki...

Canım naaptın sen?!!Bu kadar güzel bir postla pazartesi sabahına başlamak terapi gibi geldi öğlen koşarak gitmek istiyorum Atelier55 e, daha ziyaret edememiştim... Çantaları saklasalar ben gittiğim de cunku over over over over budgetım yine:(

*STYLEBOOM* dedi ki...

@junon cnm tesekkur ederim:))

@cerenicus ah iste ben de aynen yataklara dustum de ancak kendime gelip bu postu hazirlayabildim cnm haha:))

@hertelden bence sen de süpersin:) tesekkurler:)

@stilize bu haftaya baslamak istemeyen arkadasimin sabahi renklendiyse ne mutlu bana. 2mize not:borc fashionista'nin kamcisidir:)

Adsız dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Stilcatcher dedi ki...

cıvıl cıvıl bi post...tam senin gibi:)

Adsız dedi ki...

yine döktürmüşsün, boom-bastic bi post olmuş =) bunu demeye bayılıyorum hehehehe


bu arada özellikle ilk fotoğrafa bayıldım, bi insana eeeen yüksek topuklar bu kadar mı yakışır!

STYLEISTICO dedi ki...

Canım çok güzel bir post olmuş, resimler harika :) hikaye zaten harika :) ellerinize saglık

STYLEISTICO dedi ki...

Canım çok güzel bir post olmuş, resimler harika :) hikaye zaten harika :) ellerinize saglık

mustafa dedi ki...

ayakkabi tabanindaki logo aklimi aldi.super ya

Ecenur Dogan dedi ki...

ayakkabılara ba-yıl-dım :)) ve tabiki hikayeye de :)

Adsız dedi ki...

uzun süredir blogunu takip ediyorum...önceki postlardan sana sormak istediğim bi şey var saçlarını bigudiyle sarmadan önce şekillendirici bi ürün kullanıyor musun ?saç şekillendirmeyle ilgili bi post hazırlarsan sevinirim.

Sıla Yılmaz dedi ki...

hepsine bayıldım!! :)

Adsız dedi ki...

Boom yine enfes bir post:) emeğinize sağlık, gidip herşeyi satın alasım geldi:)))) ayakkabılar enfes, bir de bende porselen merakı olduğu için o minik minik fincanlara mest olduğumuda söylemeden geçemeyeceğim.

Koray Caner dedi ki...

Muh-te-şem olmuş! :) Hem mekanı çok çok merak ettim, hem anlatış şekline bayıldım! :)

*STYLEBOOM* dedi ki...

@meliscnr cook tesekkur ederim, ayakkabilara ben de bayginim:)

@itir beni nsil da bilir:)) arkadasim

@fashionkidocum sagol canm elimden geldigince boomlatmaya calisiyorum:)

@style-tugce tesekkur ederiz cnm :)

@mustafa evet olympia'nin logosu gercekten cok ozel:)

@ecenur hepsini koyabilsem ah neler vardi neler:)

@adsiz hayir oncen bir sey kullanmiyorum sonrasinda extra guclu taft sprey sikiyorum, fircalaninca cikan cinsinden olanini:) daha once su postumda yazmistim, hatta burada onden de bir sey kullanmistim ama cok fark olmadi: http://style-boom.blogspot.com/2010/06/bu-post-butun-bir-gun-surecektir.html

@siu bi gun de birlikte gidelimmm

@gulcin oyle guzel porselen fincanlar var kiii, kucuk parmak otomatikman kalkiyor, o derece zarif:))

@koraycaner zaatallerinizin hosuna gittiyse ne mutlu bu kula:))

Deli Aşına Kendi Gönenirmiş dedi ki...

ne kadar güzel kaleme almışsınn:))

ALIŞVERİŞ CİNİ dedi ki...

O ne güzel bir sarı etektir öyle!
Fotoğraflara Atelier55'teki her şeye ve masalına bayıldım canım. Yine 10 numara bir post ;)

*STYLEBOOM* dedi ki...

@seda tesekkur ederim:))

@alisveris cini ah cnmkumasi da oyle guzeldikiii:)) ve d ecook cok tesekkur ederim!

makyajcantamdanevar dedi ki...

her zamanki gibi çok güzel bir post olmuş.Okumaya doyamadım.Resimler de masalın da muhteşem.

http://stilkalir.blogspot.com/

canDirekli dedi ki...

ooof....

boom vogue da yazsın siye facebookta grup açasım var! :)

harikasın canımın içi, yine; yeni, yeniden!

bayıldım..

MODA DUYGUSU dedi ki...

süper gerçekten.Top top şantuk diyince ağzım sulandırdın Boom :)

MODENİSE dedi ki...

ayakkabılar+çantalar+fincanlar=infilak eden kredi kartları demek istiyorum:) süper süper süper!

Tropik Rûya dedi ki...

Ne kadar özgün bir anlatım, ne kadar merak uyandırıcı bir mekan tanıtımı :) Çok beğendim. Ellerine sağlık Boom.