5 Temmuz 2010 Pazartesi

PARIS COUTURE HAFTASI | CHRISTIAN DIOR - Papatya Gibisin Beyaz ve İnce -



Yaratıcılığından sual olunmaz moda tanrılarından John Galliano bir kaç sezondur yine evet şahane ama maalesef tekrara kaçmanın güvenli limanına sığınmış şekilde ilerliyorduki dün yepyeni bir şey yaptı: CHRISTIAN DIOR’u kocaman bir botanik bahçesine çevirdi. Olabilecek en canlı renklerle masalsı elbiselerin her biri birer çiçekti, çiçeklerin her biri birer elbiseydi, evet evet Cezayir menekşesi, sümbül, lale, orkide, antorium, lisyantus… Bunlardan biri benim olsun, arıdan kaçan namerttir!




Elbiseler çiçekten olunca geri kalan tüm detaylar da bu çiçeği tamamlamak üzerine kurulmuş: örneğin ayakkabıların topukları……, modellerin bazılarının saçarına yeşil saplar eklenmiş ve şeffaf jelatinlerle sarılmış, böylece ters duran bir çiçek buketi imajı verilmiş, kimi modellerde gördüğümüz yerçekimine meydan okuyan oval topuzlarsa formları sebebiyle bana çiçeklerin eril organlarını temsil ediyor hissi verdi:))) ya da lisede Biyoloji’de ben pek bişi öğrenmemişim!




Couture koleksiyonunu hazırlarken Galliano yine rahmetli CHRISTIAN DIOR’un dehasından faydalanmış, 1953’teki “lale” koleksiyonunu kendine referans seçmiş, ünlü fotoğrafçılar Irving Penn ve Nick Knight’ın karelerinden de yardım almış. Ayrıca renklerin doğada çiçeklerin orijinal tonlarında olabilmesi için hepsi tek tek, tonu tutana kadar kat kat el boyaması ile yapılmış. Ninem görse yaradan ne de güzel yaratmış der, bi tutuulardı:)

Eh ne diyelim, bütün kadınlar çiçektir ve çiçekler de DIOR’lanmak ister... Sizi bilmem ama ben Cezayir menekşesi, siyah orkide ve pembe laleyim:))



Kısacası PARIS Couture Haftası enfes başladı…

[Görseller:fashiongonerogue]

5 yorum:

meliscnr dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Fash-inn dedi ki...

Yine kalemini konuşturmuşsun boomcuğum. Enfes bir yazı olmuş. Galliano okusa, bayılırdı bence :)

canDirekli dedi ki...

haha şu anda buldum ben de photoshop yapıyordum fotolara! :)

ama yazmaktan vazgeçtim boom.. harika anlatmışsın cnaımcım aklımda imaj birşey kalır.. etkilenmemek mümkün değil ben başkaa haber bulayım!! :D:D

harika yaa!! :D:D

buarada.. çiçek formu işine bayıldım.. gerçekten.. ters duran çiçek temalı birşeyler yakın bi zamanda izlemiştim ama dişi ve erkek organ tanımı doğru lise biyolojin iyiymiş bende de o uyandı nedense :)

BuRçİn dedi ki...

harikaaaaa

Ada dedi ki...

Boomcum döktürmüşsün yine..süpeeeer yaa rengarenk :)) kalemine sağlık