18 Ocak 2011 Salı

EDİTÖRYAL SÖYLEŞİ | Özgür Masur İlkbahar 2011 Rocks!

Fotoğraflar: Tolga Günay
Model: Deniz Eslek
Mekan : Kadıköy Shaft



ÖZGÜR MASUR ... Bir çoğumuzun en özel günlerinde onun kıyafetleri içinde olmayı hayal ettiğimiz tasarımcı. İlkbahar 2011 koleksiyonuyla tüller, tütüler, upuzun kuyruklar, drapelerle yine bir peri masalı yaratmıştı, ama bu defa biz onu en rock, en sert, en yaramaz hallere bürüdük. ÖZGÜR MASUR tasarımları Kadıköy'ün kült rock barı SHAFT'a konuk oldu, bağıra çağıra şarkılar söyledi, yaramaz bir kız oldu!


... elbisen ayaklarını yerden kesmeli

Hem muhteşem fotoğrafların tadını çıkarın, hem benden hem sizden gelen sorulara ÖZGÜR MASUR ne cevaplar vermiş okuyun, bir yandan mutlaka kulağınızda Chris Isaac'den " Baby Did A Bad Bad Thing" şarkısı olsun(dileyenler müziği en alttaki mini videodan kapatabilir:) )!



... içine tutamayacağın şarkıları söyletmeli

Boom: Sevgili Özgür Masur, Styleboom’a yeniden vakit ayırdığın için çok ama çoook teşekkür ediyorum, senin ismin Styleboom takipçilerinde müthiş heyecan uyandırıyor, o yüzden bugünkü söyleşimizde onların da sorularına yer vereceğim:) Ama önce benim sorularımla başlayalım:)

IFW’ye az kaldı, eminim yine muhteşem şeyler bizi bekliyor ve biliyorum hepsi de sürpriz. Yine de yeni koleksiyonunla ilgili bize çıtlatacak minicik bir şey var mı acaba?

Özgür Masur: Bu koleksiyonumun biraz daha eklektik olduğunu söyleyebilirim sadece, gerisi sürpriz olarak kalsın:)


... öfkeni bile güzelleştirmeli

Pelin S.: Bu defa defilenizde bir ilke imza atıyorsunuz ve yeni bir model arayışına başladınız? Yani Özgür Masur, İstanbul Moda Haftasında gerçekleştireceği defile için, asıl manken kadrosu dışında defilede yer almak üzere profesyonel yada yeni bir yüz arıyor defile kadrosuna dahil etmek için. Bu fikir nasıl oluştu?

Özgür Masur: Bu fikir tamamen ortağım Ferhat Kazancı'dan çıktı. Ben her seferinde söylenip duruyordum, çok çok iyi modellerimiz var ama her defilemde beni rahatsız eden bazı durumlar da oluyordu, bir şeyler eksik kalıyordu, o zamanda sürekli beğendiğim isimler, aynı kişiler üzerinde dönüyordum. Tamam ama maalesef yeni modeller yok benim model kriterlerime göre... Bir jenerasyon var çok iyi modeller çıkardı evet orası belli ama maalesef orada kaldı. Ferhat da bunun üzerine aklına geleni söyledi ve böyle bir duyuru yaptık, yeni bir yüz, yeni bir bakış arayan. Gelen bir sürü CV ve fotoğraf oldu ve bunların üzerinde gerçekten modellik kriterlerimize uyan olduğu takdirde defileme çıkarmak istiyorum.


... seninle sahneye çıkmalı

Boom: Konu modellere gelmişken şu soruyu sormak istiyorum; son dönemde önce Marc Jacobs, sonra Tom Ford ve en son olarak da Alberta Ferretti podyumlarına modellerin yanında gerçek kadınları da çıkardılar. Etine dolgun, yetişkin hatta bazı kusurları da olan? Bu konuda ne düşünüyorsun, sence bu samimiyetle yapılan bir şey mi hani benim tasarımlarımı her çeşit kadın giyer gibisinden yoksa sadece konuşulmak için bir taktik mi?

Özgür Masur: Benim tasarımlarımı her kadın giyer demek bana yanlış geliyor, her bir kadının tarzları farklıdır. Ama ben şunu söyleyebilirim ki ben tasarımlarımı her kadına göre mutlaka uyarlayabilirim. Modellerin yanında çıkan model olmayan kişiler olabilir tabii, güzel de görünebilir, saydığın tasarımcılar her bakımdan neredeyse show şeklinde yapıyorlar defilelerini ama ben şahsen böyle bir şeyi şu anda düşünmüyorum, çok da benim koleksiyonlarıma uygun olduğunu da düşünmüyorum.



... etrafını çevirip seni kucaklamalı

Boom: Dijital baskı son yıllarda moda tasarımını oldukça zenginleştirdiği gibi moda tasarımcısına da sınırsızlık getirdi. Sen de son koleksiyonunda baskı tekniğiyle kumaşlara drape efekti vermiştin ve bu ilüzyonla da büyük yenilik yaptın., hatta dalgıç kumaşı kullandın. Yurtdışı defilelerinin neredeyse tamamında gördüğümüz digital prints olayında Türkiye-nam-ı diğer tekstil cenneti- ne aşamada?

Özgür Masur: Bana göre hiç bir aşamada değil. Ben bu koleksiyonuma hazırlanırken gerçekten ama gerçekten ciddi anlamda kafamdaki yapmak istediklerimi gerçekleştirmek için çok uğraştım. Evet çıkan sonuç beni mutlu etti ama yapmak isteyip de yapamadığım o kadar çok şey var ki anlatamam, bir çok baskıcı uğraşmak istemiyor, hemen imalatını yapmak isteyenler oluyor, iyi ama bir numune çıkmadan nasıl karar verilsin, bir numune çıkar da ondan sonra...



Alt Bilgi Blogu adına Yasemen: Hüseyin Çağlayan'ın geçtiğimiz sene 'Fashion Forward' adı altında gerçekleştirdiği moda filmleri seçkisiyle, benim açımdan moda ve sinemanın bir bütün olduğu yeni bir pencere açıldı.. Evet hemen hemen her filmde bir stil ve ikonik bir olgu var ama Çağlayan'ın paylaşımlarının bir kısmı sinemanın bilmediğim bir yüzü idi. Ve eminim ki her tasarımcının gönlünde yer etmiş böyle filmler vardır... Özgür Masur'un sevdiği moda filmleri nelerdir ?

Özgür Masur: Moda sadece ve sadece sinema ile bütün değil. Modanın kendisine yakıştırdığı ve içine aldığı o kadar çok alan var ki, düşünün otomotiv, telefon vs. Hep ve her zaman en yenisini , en güzelini ve en tasarım olanını ortaya çıkarıp PR ve pazarlama teknikleriyle tüketiciye ulaşır. Sinema da bunlardan biri sadece.


...sana kendini seksi ve yenilmez hissettirmeli

Alt Bilgi Blogu adına Yasemen: Tasarımlarınızı yaparken sessizliği mi tercih edersiniz yoksa mutlaka dinlediğiniz bir müzik ya da DVD'de dönen bir filminiz var mıdır ?

Özgür Masur: Genellikle müzik dinlerim ve mutlaka yanımda kahvem de vardır. Dinlediğim her hangi bir müzik türü olabilir ama genelde nedense gergin olurum o esanada:)))



.. rahat ve her şeyi yapabilen

Moda Boncuğu: Yurtdışından en cok begendiginiz/sevdiginiz tasarımcılar kimler?

Özgür Masur: Beğendiğim çok var: Gareth Pugh, Marc Fast, esasen bu durum genellikle her sezon değişebiliyor ama değişmeyen tek isim GIVENCHY


... herkese kafa tutabilen

Moda Boncuğu: Tasarım sürecine başladığınızda ve bir anda aklınıza hiç birşey gelmedigini fark ettiginizde, ne yaparsınız? O anki ilham kaynaginiz ne olur?

Özgür Masur: Tasarım sürecinde eğer çizmeye başlamışsam zaten belli bir birikimin ve araştırmanın sonucu ben kağıdın başına geçmişimdir, vee ardı arkası kesilmeyen çizimler başlar:)) Ama o esnada tıkanıyorsam çok sinirlenirim ve ara vermek durumundayımdır. Biraz daha araştırıp daha sonra devema ederim. Ayrıca ben tasarımda ilham diye bir kelimeye inanmıyorum, ben araştırmalarımda ve almış olduğum eğitimin sonucunda kendi kendime geliştirdiğim matematiksel bir sistemle işe başlarım, yani hiç bir zaman ilham geldi çizim yapayım diye bir şeye inanmıyorum:)


... hem asi hem yumuşak bir kalbe sahip bir kadın yaratabilmeli

Moda Boncuğu: Yanılmıyorsam hep bayanlar icin tasarımlar hazırlıyorsunuz, erkekler için de koleksiyonlarınız var mı? Eger yoksa böyle bi plan/projeniz var mı?

Özgür Masur: Erkek koleksiyonu ile ilgili danışmanlık yaptığım firmada böyle bir proje yürütüyoruz erkek koleksiyonu olarak, fakat kendi labelım için biraz daha ileriye bırakmış durumdayım.


... her nerede olursan ol seni oranın kraliçesi haline getirmeli

CHAIN REACTION: Özellikle ilk çıkışta, tasarımcı kendi içinden geleni, kendi kendine beğendiği ve inandığı bir silueti sunuyor (gibi geliyor bana doğru mu bilmiyorum:)). Belki etrafında ufak bir kamuoyu yoklaması yapıyor, nabız ölçüyor. Sizin bu anlamda bunu kitlelere sunmadan önceki, ama tam önceki hissiniz neydi? Neler hissetti,niz tedirginlik oldu mu acaba, ben napıyorum dediniz mi.? Acaba şurası şöyle olsaydı daha mı çok beğenilirdi gibi hisler oldu mu :)? Yanılmıyorsam ilk kez Galatamoda'da sundunuz, mesela tam onun öncesinde ne hissettiniz?

Özgür Masur: yani o anı bir ben bilirim, bir de arkadaşlarım. Dediğim gibi çok gergin olurum ve size nasıl gergin olduğumu anlatamam, yetişecek mi, oldu mu, nasıl çıktı vs. Ama eskiz aşamalarında bir stylist ile birlikte çalışıyorum, ortağımdan fikir alıyorum, benim de içime siniyorsa tamam diyip dikime başlıyorum. Bu aşamada fazlasıyla heyecanlıyımdır ve bazen sürekli makinanın altında işi alıp bir bakayım, bir bakayım derim, insanlar dikiş bile dikemez:) 10 dakikada bir gidip mankene bakarım, üzerinde değiştirmem gereken bir şeyler olur mu diye:)) Heyecanım bitmez.



Cenk Enüstün: 'Tam' hissetmeden, tereddütle sunduğunuz tasarımınız oldu mu.? Mesela içinize sinmeyen ama mutlaka beğenen olur diye yaptığınız? Veya tam tersi :) Yaparken muhteşem olduğunu düşünüp de ummadığınız olumsuz tepki aldığınız oldu mu, ve ne hissettiniz?(Bunları aşmış olabilirsiniz artık tabii ki, öyleyse böyle zamanlar oldu mu, ben tam o profesyonelliğe geçiş kısmındaki hisleri merak ediyorum galiba:))

Özgür Masur: E olmaz mı oluyor tabii, evet benim içime sinen parçaları çıkarıyorum ama bunun yanında ticari de düşünmek zorunda olduğum işler oluyor evet. Bu durum çok sinir bozucu ama maalesef para kazanmak da zorundayız ki bir dahaki sezon defile yapabilelim:)



... seni karanlıkların içinde ışıl ışıl parlatabilmeli

Cenk Enüstün: Bir tasarım yaratırken kafanızda belirli bir kadın silueti oluyor mu, ya da bilinçaltınızda oluşan (estetik açıdan veya yasam tarzı acısından) ideal kadın figürü üzerine hayal ederek tasarlıyor olabilir misiniz acaba :) Hatta şunu daha çok merak ediyorum, kıyafetini ziiyi taşıyamayan, kötü kombinlemiş veya hani olur ya "üff sen de giymeseydin" deriz (ya da ben mi diyorum sadece :)) böyle bir taşıyış gördüğünde ne hissediyorsunuz merak ettim. Belki şimdi onu aşmışsınızdır başlangıçta oluyor muydu mesela? Sanıyorum tehlikeli bir soru oldu:)

Özgür Masur: Tabii ki her koleksiyonumda kafamda bir tipleme oluyor ve o tipleme üzerine koleksiyonumu geliştiriyorum ama abzen defile sonrası kızları seyredince aman neden sana giydirdim dediğim de olmuştur, olmaz mı:) Yani bu sadece sana özgü değil, herkeste böyle bir duygu vardır hele de mükemmelciysen:) Yok değilsen zaten aman geçti gitti dersin ve biter:)



... elbisen ruhunu giydirebilmeli


32 yorum:

Unknown dedi ki...

Ozgur Masur deyince gercekten cok heyecanlaniyorum! Tasarimlariyla gercekten ask yasiyorum, genelde bu aski yeni aldigim ayakkabilarla yasamaya alisiktim, yeni aldigim ayakkabilari bi sure giymez, evde bi kosede sergiler, gelip gidip bakar mutlu olurdum:)Simdi ayni hissi dolabimda onlar icin ozel bir bolum ayirdigim Ozgur Masur Elbiseleriyle yasiyorum :) Bir tasarimcinin bunu basarabilmesi bence muhtesem bir sey:)) Ozgur Masur'a ve Galata modada tanistigim cok tatli ekibine buradan Sevgilerimi yolluyor ve basarilarinin devamini diliyorum.

Bitanecik Boom'umuza da kocaman tesekkurler bu guzel postu icin:)

Junon dedi ki...

yine özenle hazırlanmış, heyecan verici bir post...eline sağlık Boom...sabah böyle postlar okuyarak güne başlamak gerçekten iyi oluyor...

Unknown dedi ki...

Oha diyebilir miyim çekimler müthiş olmuş. Tolga'nın Deniz'in senin ve tabiki Özgür Masur'un ellerine saglık bayıldımmmm

Today I am the stylist dedi ki...

yine boom a yakısır bombastik bir post olmuş..Özgür Masur denince yüzümde bir gülümseme oluyor, çok özenerek katılacağım bir davette ondan bir elbise almak istiyorum kesinlikle o günü merakla bekliyorum..sana,Deniz Eslek'e ve Tolga Günay'a bu güzel çalışma için sonsuz teşekkürler..daha güzellerini hep görelim :)

TG Fotographia dedi ki...

Shooting kadar keyifli bir soylesi oldugu okudukca ortaya cikmis oldu .

Eline saglik Boom! Fotograflar icin yapmıs oldugunuz guzel yorumlar icin tesekkur ediyoruz.

Bilun Şen dedi ki...

Muhteşem desem az kalır mı? Özgür Masur ne yapsa güzel oluyor da, sen de neyi eline alsan güzelleştiriyorsun boom. Tolga yine inanılmaz pozlar çekerken, Deniz harika elektriğini yansıtmış :) Ay çok mutlu oldum okurken, fotoğraflara bakarken :))

Rouge dedi ki...

Mükemmel bir post olmuş, fotoğraflar harika, bu müzik fikri de çok eğlenceli:) Ellere kollara sağlık

Serap dedi ki...

Biran için bateri çalarken Deniz'in üzerindeki tasarımla kendimi hayal ettim. Tasarım iyiylik ile kötülük arasında kalan ruhu içine haps etmiş sanki.
Özgür Mansur'a bloglara verdiği önem için teşekkür etmeden geçemeyeceğim :)

Eces dedi ki...

ne diyebilirim ki! yıkılıyo bu post!

Ceren Öksüz dedi ki...

ilk defa fotoları beğenemedim :/
çok mu kararnlık olmuş desem, yeteri kadar elbiseler görünmyor mu desem..
öle birşey işte :)

Adsız dedi ki...

Bugün bu postu bir kaç kez okudum sanırım... Resimlere ayrı, söyleşiye ayrı özeni göstermek lazım diye düşünüyorum...:) Tek kelime ile muhteşem olmuş ellerine sağlık...:)

simla dedi ki...

elbiseye de çekimlere de bayıldım...

yasemen k. dedi ki...

Harika bir yazı,müthiş bir çekim olmuş'! Boom yine boomfarkını koymuşsun ortaya ;)) Bayıldım, teşekkür ederim bizi de dahil ettiğin için... (: Ellerine sağlık!

ZET Fashion dedi ki...

Gerçekten harikasınız hepiniz! Herşey tek kelimeyle mükemmel olmuş, 3.kere bakıyorum! :)

Modagrafya dedi ki...

demek twitterda resmini koyduğun shaft sürprizi buydu, bizim mahalleye uğramışsınız harika bir söyleşi ve çekim için. insanlar da o kadar güzel ve özgün sorular bulmuşlar ki klasik basıl sorularından daha zengin, keyifle okunan bir yazı-röportaj olmuş yine:)

*STYLEBOOM* dedi ki...

@akile sinem ne guzel seyler yazmissin, eminim Ozgur bey de ayni askla tasarliyor, okuyunca cok hosuna gidecek:)

@junon yasasinn tesekkurler, bu sozler beni gercekten oyle sevindiriyor ki cunku snucta bunu kensi kendimize,giderek, sorarak,herkes isten gucten vakit bulup
biraz da zorlanarak en guzel halde yapmaya calisiyoruz, umuyorum cok cok daha iyileri olur, sizler d ekeyifle okursunuz

@mia :)) isin mutfagini cok iyi bilen birinden bunu duymak ne guzel:))

@today i am the stylist asil bu yorum icin san atesekkurler. umarim bir gun senin icin cook ozel bir gunde
dilegin de gercek olur

@tg fotographia :)

@bilun sen yupiii tesekkurler harikasin biluncum

@rogue muzik olayini sevmene sevindim, basta kararsiz kaldim cunku koysam mi koymasam mi diye:)

@serap kesinlikle! burada isyankar bir kadin var ruhu tuller icinde yumusacik mi yoksa karanlikta kamis sertlesmi mi kimbilir:) ve Ozgur Masura
gercekten de bu mecraya bu guveni icin sonsuz tesekkur:)

@eces :)))) yasasinn

@cerryy ahh cok uzuldum:( evet haklisin bu defa karanlik bir konsept sectik, sadece her elbisenin 1 fotosu kiyafetin tamamni ortaya koyacak sekilde,
biraz daha editoryal olsun istedim bu defa. Bu arada facebook albumunde daha cok foto var:)

@bayan pisi ne guzel bunu duymak, cok tesekkur ederimm:)

@simla ah o kuyruklu elbise benim IFWden beri hayalim ama deniz giydi bak:)

@yasemen k. tesekkurler veee sana d katilimin icin cok tesekkurler:))

@zet yupiiii harika cok tesekkkurler

@istanbul's finest :) gercekten miii! oralardaydin demek, ay ne yorulmustuk bilsek bi caya gelirdik:))

Canan dedi ki...

Deniz bazı fotoğraflarda sanki gerçekten bir şarkıcı imiş ve konser verdiği esnada da bu fotoğraflar çekilmiş gibi görünmekte.Ortama ve havaya çok güzel uyum sağlamış, bu bir ekip işi ve siz de çok uyumlu bir ekipsiniz ki boom böyle güzel postlar çıkıyor

Tebrikler

Adsız dedi ki...

sarkinin ismi ne acaba? bir de kim soyluyor?

Unknown dedi ki...

tek kelimeyle WOWWWWWWWW !!!!

Adsız dedi ki...

Harika bir post olmus emeklerinize saglik :)
Sarkinin adi da Baby Did A Bad Bad Thing seslendiren Chris Isaak...

Melis dedi ki...

Boom herşeyiyle muhteşem bir post hazırlamışsın! :)
Fotoğraflara uzuuun uzun baktım! Deniz Eslek'e hayranlığım gittikçe artıyor.Bayılıyoruuum onaa!
Özgür Masur'a ve tasarımlarına da bayılıyorum :)
Hepinizin ellerine sağlık!

BuRçİn dedi ki...

Mükemmel bir post olmuş, fotoğraflar harika! Ellerinize sağlık!

Diwonderland dedi ki...

Boomcum boombastik ötesi muhteşem bir post olmuş söyleyecek kelime bulamadım valla fotoğraflar, ekip çok iyi, bu müziği de dinlemeyeli uzun zaman olmuştu çok severim ellerinize emeğinize sağlık:)

4 dedi ki...

Cok harika bir Post olmus herzamanki gibi, sordugum sorularda cevap bulduguna sevindim :)
Isimlerde biraz karisiklik olmus ama olsun ben cevaplarimi aldim :p

*STYLEBOOM* dedi ki...

@canan deniz havaya girsin sarki soylesin istedik hatta basladik sarki da caldirmaya, gercekten de
cok guzel pozlar cikti:) hepimiz adina guzel sozler icin tesekkurler:))

@adsiz sarkiyi Chris Isaac soyluyor-Baby Did A Bad Bad Thing

@moda ve sosyete cok tesekkurler pelincimm, senin begenmene cok sevindimm

@adsiz cok cok tesekkurler

@melis tesekkurler canimm. Deniz evet cok karakterli bir yuze sahip masallah:)

@Burcin tesekkurleer:))

@dimple cok tesekkurler dimplecimmm bu sarkiyi pek severdim cekim gunu aklima dustu!

@moda boncugu ahh sevgili boncuk sorularda karisiklik yok bunlar maille gelmsiti,
senden soru gelmedi bana ama simdi cok uzulduuum:/

Fashion Kido dedi ki...

vaaauuuv ne kadar güzel olmuuş =))) pozlar da elbiseler de röportaj da şahane!

Peaceinwonderland dedi ki...

Yine başarılı bir çekim.Fotoğraflar harika:) Röpörtaj için teşekkürler boom. Bilgilendim :)
TG'ı unutmamak gerke teşekkürler :)

ANNEMİNELİ dedi ki...

Canım; çekimler süper paylaşıma teşekkürlerrrr...sevgimle kal....

DB JUNK dedi ki...

Deniz'le ne güzel bir ekip oldunuz:) Özgür'ün salon kadını çizgisi çok yakışmış...

Unknown dedi ki...

Ekip olarak yine çok güzel bir iş çıkartmışsınız..Hepinize çoook teşekkürler..
Özgür Masur ismini duyupta heyecanlanmamak ve yeni koleksiyonunu sabırsızlıkla beklememek mümkün mü??..Kendisini ilk defa senin sayfanda tanıma imkanı buldum..Koleksiyonunu görünce vuruldum..Her bir parça birbirinden muhteşemdi ve hepsi içinde sanki küçük gizli hikayeler barındırıyor gibiydi..Koleksiyona bakarken her bir parçayı üzerime giydiğimi hayal ettim...Farklı ortamlarda düşündüm kendimi..Bu bile beni çok mutlu etti..Ayrıca artık dergilerde mankenlerin üzerindeki elbiselere bakınca direk Özgür Masur diyebileceğim, kendisini kesin ve net çizgilerle ayırmış bir özelliği var..Bunun içinde kendisini ayrıca tebrik ediyorum..Birgün bende çok özel birgünde kendisinin koleksiyonunda bir parçayı giyip, gururla sergilemeyi düşünüyorum..Umarım böyle bir şansım olur..Hepinizi ellerine sağlık ve özellikle senin BOOM yüreğine sağlık diyorum..Sevgiler..

*STYLEBOOM* dedi ki...

@fashion kido cekimler sırasında orada olanbiri olarak sen de bize baya sabrettin cnm,
tesekkurler:))

@peaceinwonderland :)) keske hepinizden sorular alabilseydim, artik bir dahaki sefere

@annemineli cok tesekkur ederimm, harikasiniz:)

@db junk evet deniz ve tolgayla enerjimiz cok yuksek, masallah diyorum denizicim:) Masur'un prenses
tasarimlarina biraz trash katalim dedik:)

@gaye burcu harikasin cok tesekkur ederim. heyecan ve duygunu d ane kadar guzel anlatmissin, cok begendim cook

Unknown dedi ki...

Oooo sırkette muzık acılmıyordu :) sımdı evden dınlıyorum muhtesem olmus :) her gun yenı bır parca calsa olmaz mı boom un blogu bıze ?