17 Şubat 2011 Perşembe

MAKE ME BEAUTIFUL | CSI: Styleboom Kreminizin DNA'sını Çözüyor:)

Sosyal platformlarda adını benden sık sık duyduğunuz güzellik uzmanım Sevilay Hanım (Sevilay Acıbucu-Ankara) yıllar yıllar önce bana bir gün rutin bakımım için kremlerimi verirken "kreminin içeriği mutlaka oku, içinde özellikle magnezyum ve E vitamini yoksa direk çöpe at gitsin" demişti.

İşte geçenlerde hemen tüm kitaplarını okuduğum ve yaşam kalitesi konusunda pek de güvendiğim Osman Müftüoğlu'na rastladım televizyonda, esasen ben içerideydim ama onun da "kreminizde magnezyum mutlaka olmalı" dediğini duyunca hemen kulak kesildim:)



Bunun üzerine şu krem konusunu Styleboom'da da masaya yatıralım istedim, ben işin uzmanı değilim ama cildime pek düşkünüm takip edenler artık biliyor, bakımına, temizliğine, desteklenmesine... Peki gelelim bu etrafımızı saran binnnlerce kremin içinde ne var, hangisi iyi, hangisi değil nasıl anlayacağımıza! Çok basit: kremin de DNAsı var:)



Önce kremlerin içerikleriyle ilgili önemli noktalara bakalım:
  • Magnezyum, E ve C vitaminleri, Koenzim Q-1o kadınların kullanması gereken her kremde muttttttttlaka olmalıymış
  • Yaşlanma/kırışıklık hedefli kremlerde Alfa Lipoik Asit, Koenzim Q-10, Resveratrol(üzüm çekirdeği özleri), Kateşinler(yeşil çay ekstreleri özellikle), Epigallo Kateşinler ve hatta çinko bulunmalıymış
  • Genellikle şampuan, vücut banyo, diş macunu vb.lerde bulunan SLS ve ALS asla ama asla bulunmamalıymış
  • Kozmetiklerin ömrünü uzatan ve kötü kokuyu gideren Paraben sağlık standartlarınca belirlenen minimum miktardan fazla kullanılırsa özellikle kalıcı kızarıklık, tahriş ve alerjik reaksiyonlar yaratacağından çok tehlikeliymiş


E peki bunca şeyi ben nasıl anlarım, kremin içine bakıp görecek değilim ya diyorsanııız, imdadınıza harika bir öneriyle CSI:Styleboom yetişiyor:)
  • COSMETICS DNA isimli siteye tıklayın,
  • Pembe arama kutusuna kreminizin markasını yazın,
  • çıkan sonuçlar içinden kullandığınız kremi seçin
  • Ta taa karşınıza kreminizin tüm sırları listelenmiş şekilde çıkacak, bunları yukarıdak bahsettiğim elemanlarla kıyaslayabilirsiniz
  • Üstelik bu listede kremi oluşturan her bir eleman, karşısında ne işe yaradığı yani fonksiyonu ve güvenilirliğini gösteren renk kutucuğuyla huzurlarınızda:) YEŞİL renk güvenilir; SARI renk şüpheli ya da tahrişe açık; KIRMIZI renk ise zararlı anlamına geliyor. Site çok sayıda kırmızı ya da sarı çıkaran ürünleri tavsiye etmiyor.

Hadi bakalım sizin şu kremi bir güzel sorguya çekin, suçlu mu masum mu; tembel mi çalışkan mı görelim:)

[Görseller: corbis]

28 yorum:

gulcekim dedi ki...

alt tarafı el kremi ama ne çok şüpheli durum varmış :) nivea soft seni çöpe atacağım elime yazık kullanmam artık.. vay bee yaşa boomcum..

..trend Pınar'ı.. dedi ki...

süppersin boom yaa benim kremim tam olarak yok ama başka bi versyonunda bi tanecik kırmızı var mutlu oldum :)) bende de tahriş falan olmadığına göre devam edebilirim sanırım ;)

battodol dedi ki...

boom süpersin, ben de bir pevonia ürünlerimi test edeyim.
çok zevkliymiş bakması da, aklıma gelen markayı yazıp duruyorum :)

bitte dedi ki...

harikasın boom güvenerek kullandığım clinique kremim beni yanıltmadı hiç kırmızı yok! :)

Details Of Fashion dedi ki...

ne yüz kremim ne de el kremim güvenliymiş boom sayende bunuda öğrendim şimdiye kadar memnundum onlardan ama =/ peki bu durumda bütün bu yararlı maddeleri içeren bir önerin var mı bize (:

dilek dedi ki...

boomcum Sevilay Acıbucu gibi istanbulda da önerebileceğin bir güzellik uzmanı var mı? gerçekten cildime iyi gelecek bir yere gitmek istiyorum artık. ayrıca bu krem dna sı olayı süper :)))

Adsız dedi ki...

bencede lütfen güvenilir olanlardan birkaç örnek alabilirmiyiz..çok iyi düşünmüşsün bu konuyu..teşekkürler

mrtha dedi ki...

çok yararlı bir bilgi hemen bakıyım kremim masum mu :)

Modagrafya dedi ki...

benim kremlerde de e vitamini ve magzenyum yokmuş üstelik bilinen güvenilir denilen markalar. acaba bu maddeleri içeren önerin var mı?

zeliss dedi ki...

Sevgili Boom bu süpermiş, ben iki kırmızı ve iki sarıyla şimdilik kremime devam etme kararı aldım. En azından artık kremimin artıları ve eksileri hakkında bi fikre sahibim :)

bebek kedi kız dedi ki...

Boomcum çok yararlı bir post olmuş doğrusu artık sıkça yararlanırız bu siteden.Senin önerebileceğin bir güzellik uzmanı var mı birde İstanbul'da?

Adsız dedi ki...

Hmmm... cok guzel de, bu web sayfasini kim yapmis? Nasil guvenecegiz? Bunlar hakkinda bilginiz var mi?

ben biraz daha bakayim kimmis bu insanlar, uzakdogu orijinli bir sayfa...

sevgiler, Merakli

Adsız dedi ki...

SEVGİLİ STYLEBOOM,
BUGÜNE KADAR YAPTIĞIN BENİ EN EN EN MUTLU EDEN POST BU OLDU :)

PEKİ BİZE 30 YAŞLARDA KULLANILMASI GEREKEN NEMLENDİRİCİ,VİTAMİN GÜNLÜĞÜ GİBİ BİR POST DA HAZIRLAYA BİLİRMİSİN???
MESELA SEN NE KULLANIYORSUN ? CİLDİN ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR
FAYDASINI GÖRDÜĞÜN MUTLAKA YAPIN DİYECEĞİN BİR SIRRIN VAR MI ?

Adsız dedi ki...

"magnezyum E ve C vitaminleri, Koenzim Q-1o " bildiğiniz böyle bir krem var mı?

nuray kıvan dedi ki...

booom bu super bi post olmusss:)

*STYLEBOOM* dedi ki...

@gulcekim :))

@trend pinari harika:) benim kremim de burada yok ama zaten uzmanim verdigi icin 100% guveniyorum, icerigine de:)

@battodol aynen ben de aklima geleni yazdim denedim haha:)

@bitte evet clinique bir cok urune ben d ebaktim, bravo kendilerine:)

@didem maalesef dediemcim dedigim gibi ben uzman degilim ama bunu da paylamak istedim iste:)

@dilek ah olsa bana da lazim sonucta bir gun gelecek boyle surekli ankaraya gidip gelme durumum kalmayacak, ne yapacagiz o zamaan:/

@adsiz rica ederimm. ornegin epey bir clinique denedim orada onlar hep yesil cikti, benim kremlerimi
uzmanim verdigi icin ona guvenim tan, su ana Bioline kullaniyorum ama onlarin da bu sekilde satisi ok:/

@gok :)

@istanbuls finest annem biotherm kullaniyor mesela onunkilerde va bakmistik, benimkinde de var Bioline ama benimkilerin normal
satisi yok maalesef

@zeliss harikasin:)

@bebek kedi kiz maalesef yok bohhu:(

@adsiz arastir bakalim sevgili merakli:)

@adsiz ayy guzel fikir ama onu tek basima hazirlayamam, bir sonraki ankara gidisimde sevilay hanimla oturup
bilgi alayim bakalim belki onun uzmanliginda hazirlayabilirm:) fikir icin tesekkurler

bence guzel cilt icin mutlaka iceriden desteklemek de gerekir, beslenme, su, yogurt gibi. sonra
sigara cilt icin cok zararli pek cok sey icin oldugu gibi. ben duzenli cilt bakimi yaptiriyorum ve gunluk rutin
temizlik ve nemlendirmelerimi atlamiyorum:)

@adsiz ornegin benim bioline kremimde mag ve vitE var, Q10 yok, kremim Bioline ama
normal satisi maalesef yok. annemin kkullandigi biotherme e bakmistik vardi. belki nete bulabilirsiniz:)
bişlmedigimiz pek cok krem var

@nuray kivan tesekkurler:)

Adsız dedi ki...

Çok iyi düşünülmüş bir site olmuş,güvenilirliğini bilemesek de denemesi oldukça zevkli. Boom teşekkürler...
by teadrinkinggirl...

burçak dedi ki...

şuan oley complete günlük nemlendirici kullanıyorum ve bırakıp clinique e geçmeye niyetliydim. ikisinde de aynı sonuç (tek kırmızı) çıkmasına şaşırdım. clinique i çok mu büyütmüşüm gözümde acaba.

bu arada çok yararlı bir posttu.

ALIŞVERİŞ CİNİ dedi ki...

Benim Biotherm ve Clinique kremler magnezyumdan geçti ama vitaminlerden kaldı galiba, göremedim onları bir de Q10'u :) Bir dahakine dikkat edeceğim artık :)

nuray kıvan dedi ki...

boomcum bepanthol için baktım da kırmızı hiç yok ama sarı epey var=/ o kremi sende kullanıyorsun diye biliyorum

pusuk dedi ki...

çok faydalı bir post çok teşekkürler kimyacı olarak ben bile bu akdarıı bilmiyordum:)

Adsız dedi ki...

Sevgili Boom çok güzel bir post olmuş:)) Benim cildim hassas olduğu için Dermalogica Ultracalming serisi kullanıyorum ve kırmızı yooook ama 2 tane sarı var bu da idare eder:) Ama annemimkinde maalisif birkaç kırmızı çıktı, halbuki çokta memnun kreminden:(

Canan dedi ki...

ne göz kremimde (Darphin) ne de nemlendiricimde (Lancome) Koenzim-Q-10 var :( boşa mı kullanıyorum ben bu kremleri şimdi oysa nemlendiricimin kokusuna, dokusuna bayılıyordum

Canan dedi ki...

Şaşkınım, iyi diye bildiğimiz en azından benim iyi olduklarını düşündüğüm La Mer ve Sisley'in kremlerinde de Koenzim-Q-10 yok.Acaba bu Koenzim-Q-10 krem içeriklerinde farklı bir adla mı yer alıyor ki.

Melis dedi ki...

Süpersin Boom! Çook güzel bir post olmuş.Ellerine sağlık :) Krem ile ilgili bu bilgileri bilmiyordum.Sayende öğrendim.Siteyi şuan açamadım ama açılınca hemen bakıcam :)

zynpinci dedi ki...

Boom inanamıyorum o kadar para verdiğim Lancome ve Clinique ürünlerimde kırmızı çıkıyo ama markette bile sarılan Loreal'de yok!!! parama yazık yahuuu yıllardır çöpe mi gitti yani paracıklarım?? :/

*STYLEBOOM* dedi ki...

@adsiz ben de ne var ne yok girdim baktim:)

@burçak :)

@alisveris cini q-10 biraz daha ileriye donukken iyiymis ama vitaminler onemliymis:)

@nuray kivan evet vucuduma ben de bepanthen losyon kullaniyorum dogrusu cok da memnunum bak onu kontrol etmemistim:)

@pusuk :) rica ederiim

@gulcin ya kreminden memnun bir kac kiside daha kirmizilar var ama bence saniyorum karsisindaki fonksiyonu da onemli, yani sadec erenkleri dikkate almayalim:)

@canan Q-1o aslında daha ileriye yonelikmis yani yaslanma etkilerini gciktiren ve cilde elastikiyet kazandiran
o yuzden yasina gore belki de bosa degildir:)

@melis bak bakalim canim sende ne var ne yok:)

@zynpinci yok caniim kac kirmizi cikiyor o da onemli bence sonra iceriklerin fonsksiyonlari var karsisinda meela bence onlar da epey onemli:)hemen umitsizlige kapilmayalim:)

Akay P. dedi ki...

Paraben için yüksek miktarda kullanılırsa zararlıdır demişsin de, benim bir üretici olarak tavsiyem paraben içeren ürünlerden tamamen uzak durmanız.

Kolay temin edilen, uygun fiyatlı bir koruyucu olduğu için üreticiler tarafından sıklıkla tercih edilen bir maddedir paraben. Şimdiye kadar pek ses çıkarılmadıysa da yakında Sağlık Bakanlığı tarafından yasaklanacaktır.

Ben bugüne kadar zararlı olduğunda direttiğim ve kendi ürünlerimde paraben kullanmadığım için mutluyum, vicdanım çoook rahat :)