13 Ocak 2011 Perşembe

KOLTUKTA | StilCatcher'dan TOPGUN!

Bu ayın konuğu kalemi kuvvetli bir blogger ve gazeteci olan STILCATCHER:)) Seçtiği konuya ise bence bayılacaksınız çünkü bizi taa eskilere sürükleyip yeniden günümüze, günümüzün en esaslı trendlerinden birine geri getirecek. Koltuğa oturmayı kabul ettiği için STILCATCHER'a binlerce teşekkürler! Hadi yazının keyfini çıkarın:)



Yıl 1986 idi yanılmıyorsam.O zamanlar Ereğli’de yaşar, mutlu mesut okula giderdim.Çevrem ve okulum, Ereğli Demir Çeliğin tesisleri içinde olduğundan bir nevi izole bir yaşamdı benimkisi.Yaptığımız bir halt yoktu.Okul,ev, bol spor, lojman içinde dolanma, çay partileri dışındaki en önemli sosyal aktivitemiz ise sinema olayı idi.O yıllar için İstanbul’dakileri, aratmayacak çok güzel bir sinemamız vardı.Finansal destek fabrikadan geldiğinden,büyük şehirlerde vizyona giren filmler aynı anda minik kasabamızda da oynardı.



Cuma akşamları ise,bizim topluca sinemaya gitme günümüzdü.Toplucadan kastım da sınıfca oluyor bu arada.25 kişi bir arada-ne anlıyorsak artık-sinemaya gider,sinema çıkışı da 48 evlerdeki bakkalın önünde piyasa yapardık.Soğuk filan da işlemezdi piyasa için.Tabii,küçük ortam.İt uğursuz gibi ailesel takıntılar olmadığından ,ailemizin aklı kalmadan bol bol takılırdık...
Lafı uzattım biliyorum.Devam edip konumuza gireceğim.



Top Gun ile işte böyle bir ortamda tanıştım.Ve üstelik yalnız da değildim bu esnada.Annemin zorla elime tutuşturduğu sevgili kardeşim de benimle beraberdi..Ben buluğ çağını yaşamakta olan bir genç kız,o ise 6 sında bir velet.Ekstra bir üçüncü kişi daha vardı; “ablamla gitcem” ağlamalarına dayanamayan benim yufka yüreğim.



Bütün o havalı çekimlerine rağmen Top Gun,benim için filmden ziyade müzik demek.Minik kardeşim için ise,Kelly McGills. Kart yüzlü hatunun nesini sevdiyse,pek bir beğendi.Hatta öyle bir hayranlıkla izledi ki hatunu ,filmin bütün şarkılarını o söylüyor sandı.Sanmayı bırakın bir de doğrusunu öğrenmek istemedi.Dik kafalı ya “hayır o şarkıyı o kız söylüyor”. Böööhhhhh yanılmıyorsam 10 saat filan ağlamıştır.
Abartmıyorum!.
Şahitlerim var.
Şimdi ne zaman ‘take my breath away ‘çalsa bir yerlerde, aklıma hep keçi kardeşimin böğürmeleri geliyor.
Evet Top Gun ile böyle bir ilişkim var benim.



Bazı filmler vardır,film karakterlerinin posterleri filmin hikayesinin gerisinde kalır.
Oyuncular bile o posterlerindeki duruşları,bakışları,hatta giysileri ile star olurlar. Tıpkı 80 lerin ikinci yarısına damgasını vuran ve Tom Cruise’u Hollywood starına dönüştüren Top Gun gibi.
Filmin başrolünde gerçekten Tom Cruise’un canladırdığı Maverick mi var?Yoksa pilot gözlükleri mi? Kaçımız,Maverick’i,cesur,dost canlısı,cesur,ve hafif depresif olarak hatırlıyor?
Ya da neden Top Gun dendiğinde ilk akla pilot stili deri montlar ,beyaz t shirtler ve siyah Ray Banlar geliyor?



Temelinde zayıf bir konu yatsa bile havalı görünümler ile moda yön değiştiriyor işte.Birden bire beyaz t shirtler trend olmaya başlıyor.Ya da gösterime girdiği yıl erkekler Ray Ban’larla geziyor,çapkın çapkın… Armaları bol olan deri montlar aranmaya başlıyor,onları nasıl kombileyeceğimize dair beyin fırtınaları yapılıyor. Tulum istiyor oluyoruz. Hani pilotların giydiği cinsten.Uzun kollu gömlek modeli gibi.Üzerlerine armalar dikince de askeri bir stil yaratıyoruz. Kalın saatler,bağcıklı botlar,deri bileklikler en sevilen aksesuarlarımız oluyor birdenbire. Ama her ne kadar fiyakalı görünülmeye çabalanılsa da erkek arkadaşının dolabından aşırılmış gibi duran beyaz t shirtle ile birlikte,fazlasıyla maskülen bir kadın stili söz konusu. Ve bu tarzı ile de kadın,erkek dünyasında kendini kabul ettirebilmek için dişiliğini olabildiğince bastırıyor.




Bir de haber:
Ve kült film,klasik replikleri ,trend giysileri ile yeniden seyirci karşısına çıkmaya planan bir proje şimdilerde.Yönetmenliğini ilk filmi çeken Tony Scott yapacak.Senaryo ise Olağan Şüpheliler ile Oscar alan Christoper McQuarrie’ye teslim edilecek.Tom Cruise Maverick rolü ile devam filmde yer alacağı belirtilirken esas kadın Kelly McGills için kimseden bir ses çıkmamakta

5 yorum:

Lokum Hanim dedi ki...

Cok guzel bir yazi beni taa nerelere goturdu bir bilsen =) Ellerine saglik Stil Catcher, tesekkurler Boom =)

Kürksever dedi ki...

Burberry'nin pilot mont ve ceketleri gerçekten de bu sezonun en gözde parçaları arasında yer aldı. Yazıda, Emily Didonato'nun siyah beyaz fotoğrafını görünce çok sevindim, çünkü o kareyi ben de çok seviyorum:)

Burberry pilot montlar üstüne ben de blogumda bir yazı yayınlamıştım:
http://kurksever.blogspot.com/2010/12/burberry-prorsumun-pilot-ceket-ve.html

semforever dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
semforever dedi ki...

ay yanlış yazmışım az önce :D take my breath away berlin dinleyesim geldi:D:D:D

Sihem Tachouli / Yaşam Stil dedi ki...

Çok dişi bir görünüm, dişilik kadını kadın yapıyor, aslında buradaki dişiliği veren tezat bir şekilde maskülen stil, pilot mont bu konuda misyonu tamamlamış...