15 Ocak 2011 Cumartesi

MODEL | Sonsuza Dek SüperModel: Carmen Dell'Orefice



MARC JACOBS'la başlayıp, TOM FORD'la devam eden ve sonunda önceki gün Pitti Uomo'daki ALBERTA FERRETTI defilesinde de yinelenen podyuma her yaştan,bedenden, sektörden "gerçek" kadınları çıkarma trendi bize bir efsaneyi yeniden hatırlattı: yukarıda görmekte olduğunuz Carmen Dell'Orefice. Tam 65 yıldır gösterişli, eşsiz, güzel, zarif, sofistike, şık Carmen aslında bir efsane! Süpermodel kelimesinin yetmeyeceği bir kadın... Onu bu defile olmadan hatırlayıp yazmayı dilerdim.



Meşhur elmacık kemikleri, uzun, ince Marlene Dietrichvari figürü ve zerafeti ve gücü birleştiren bakışları ile hala çekici olan Carmen'in modellik macerası New York'da bir dans stüdyosunda kendisini görüp beğenen Harper's Bazaar fotoğrafçısının onun deneme fotoğraflarını çekip "güzel ama maalesef fotojeni yok" demesiyle başlıyor esasen. Fakat Carmen'in vaftiz babası hiç de öyle düşünmüyor ve ona VOGUE'la bir deneme ayarlıyor. Çok beğenilince, daha 14 yaşında, o dönemin efsane editörü Diana Vreeland'in huzuruna kabul ediliyor. Vreeland kendisine boynunu 3-4 cm uzat, sen doğruca Paris'e yollayayım diyor, ee tabi o zamanlar modanın kalbi, midesi, ciğeri Paris'te:) Ve her şey böyle başlıyor, Carmen Dell'Orefice şu an 80 yaşında ve hala editöryallere çıkacak kadar süpermodel:)!



Çok hırslı ve başarı çılgını olan annesi yüzünden zor bir çocukluk geçiren Carmen önce bale, sonra yüzme, daha sonra dans gibi pek çok dalda hep en iyi olmak üzere zorlanmış, annesini hiç bir zaman memnun edememiş, özellikle de fiziği hep annesi tarafından eleştirilmiş! Hani kuzguna yavrusu anka görünürdü ayol? Demek ki kafadan anka olunca tutmuyor bu laf:p Ama yazık ki Carmen'in kendi kızıyla da arası pek harika değil! Bir ilahenin kızı olmak da kolay olmasa gerek...



Gelelim kendisinin bu güzelliği hala muhafaza edişinin sırrına, çünkü buraya inanamayacaksınız:) Yüzüne ve cildine her gün BAG BALM denen bir merhem/krem sürüyormuş. Ne yapıp edip bunu derhal bulmalıyım! Bu merhem zamanında ineklerin süt verdikten sonra meme uçlarındaki iritasyon ve tahrişi önlesin diye geliştirilmiş!!!!!



[ Görseller: Google search ]

12 yorum:

Adsız dedi ki...

şu bag balm bende birden flaşlar çaktırdı..çocukluğuma gittim birden...sanırım 5-6 belkide 7 yaşındaydım...annemde cildine kremine kozmetiğine falan çok önem veren bir kişidir (anneme çekmişim hehehe) birgün annemin teyzeme bu kremden bahsettiğini duymuştum..annem kullanıyordu ve hatta anneme de cilt doktoru vermiş, ineklerin memelerinin uçlarına sürülüyormuş falan diye epey gülmüşlerdi ordan aklımda kalmış :))

anneyazar dedi ki...

Bulusanız bana da haber verin valla kızlar:)) Şimdilerde bizim modacılarda defilelerinde her yaş manken kullanmaya karar vermiş. Özellikle de 50 yaş üstü mankenlerde olacakmış. Demek ki bu fikir bile kopyaymış.
Carmen Dell'Orefice'in bir röpörtajını okumuştum ben de ve ozamandan beni de etkilemişti. Sayfalarına taşıman çok güzel olmuş, çok da güzel yazmışsın. Tebrikler:)

Sihem Tachouli / Yaşam Stil dedi ki...

Kısa ve öz, hayranlık duydum...

de profundis dedi ki...

işte burda! hemen alıyorum.

http://www.amazon.com/gp/product/B001838FPA/ref=pd_lpo_k2_dp_sr_2?pf_rd_p=1278548962&pf_rd_s=lpo-top-stripe-1&pf_rd_t=201&pf_rd_i=B001D6PMMG&pf_rd_m=ATVPDKIKX0DER&pf_rd_r=1ZQDQSW8CNA4DXBAQ7KY

bebek kedi kız dedi ki...

Yaşına rağmen fiziğinden,zarifliğinden,duruşundanhiç birşey yitirmemiş ne hoş...Boom kremi bulursan bize de haber ver olur mu?

shoe devotee dedi ki...

Görseller muhteşem. Çok güzel bir post olmuş.

*STYLEBOOM* dedi ki...

@bilgece aaa iste bak anneler de isin sirrini biliyormus:)

@anneyazar buldum buldum merhemi Amazon'da var ama kendisi 8 dolar, kargo ucreti 45 dolar!!!! Amerikadan gelecek birine ismarliiim dedim, cunku epey okudum nette de hep guzel seyler yazmislar, aslinda cok kuru ciltlere oneriyorlarmis, angelina jolie de kullaniyormus:)

@sinem cok zarif kadin degil mii

@de profundis evet evet o ama kargosu cok bencee:/

@bebek kedi kiz :)) buldum buldum bak hemen yukaridaki linkte

@shoe devotee tesekkurler, eski dergilere bayiliyorum ben:)



@

Melis dedi ki...

Kadın tek kelimeyle mükemmel :) Hayran kaldım..Fotoğraflarına uzun uzun baktım :)

Unknown dedi ki...

Bu nasil bir zerafettir canim ya :) bi de bu yasta nasil bu kadar formda acaba metabolizmasi hic mi yavaslamaz insanin :)) ac mi gezio acaba :)))

Unknown dedi ki...

Soyle gorsellere bir daha baktim da bu kadinin zarifliginde o ayak durusu, bacaklarin kirilisi falan kesinlikle balenin cok etkisi var :) napioruz kizimiz olursa baleye gonderiyoruz ehehehe

de profundis dedi ki...

boomcum amazondan türkiye'ye sipariş vermiyceksin amerika'ya yolliycaksın o zaman ucuz olcak;)
aslında bunu ne zamandır paylaşmak istiyorum seninle.
ben her şeyimi amerika'dan getirtiyorum,abartısız her şeyimi:) bi aracı site kullanıyorum ve gümrüğe takılma derdi ortadan kalkmış oluyo, hem de 4 günde elime ulaşıyor.
şu aralar final dönemim ama 4-5 güne mezun olcaam umarım(odtüü bırak yakamı!) ve elimdeki bu değerli bilgiyi uzuun bi maille seninle paylaşcam:)

*STYLEBOOM* dedi ki...

@melis evt cnm yaa giptayla bakmamak mumun degil!

@akilecim bence de balenin disiplin ve zerafeti bu!

@de profundis cm ben d ebuna benzer bir sey duymutum orada bir adres ediiyorsun degil mi bu satede ama bana cok pahali, astarı yuzunden coka geliyor dediler, korktum:)nasil olsa bi suru ogrencim eskilerden gidip geliyor diye vazgectim:)