17 Kasım 2010 Çarşamba

KOLTUKTA: Stilize | Stil ve Moda Denklemi

Yaz tatilinden sonra yeniden başladığım "Koltukta" köşesinin bu ayki konuğu benim için blogosferin en stil sahibi, moda duygusu en yüksek isimlerinden biri olan SStilize. Styleboomerlar için dilimizden hiç düşmeyen iki kelimeyi, "moda" ve "stil"i aldı, matematiğini, eğrisini, doğrusunu anlattı:

Sevgili Styleboom’a konuk olmak ne büyüüük bir sorumluluk, ne zor işmiş:) Bir taraftan da pek heyecanlıymış! Blog dünyasının tatlı akademisyeninin kıymetli mecrasına yakışır, pek körelmiş de olsa mühendisliğimden dem vurarak biraz bu işin matematiğine gireceğim.

Moda’nın bir çok tanımı var benim içime sinenler:

Toplumun tüketim trendlerini belirleyen tüketim anlayışı.
• İtalyanca'da değişiklik gereksinimi veya süslenme özentisiyle toplum yaşamına giren geçici yenilik.
• Belirli bir süre etkin olan toplumsal beğeni, bir şeye karşı gösterilen aşırı düşkünlük.

Tanımlarda kalın olarak işaretlediğim kelimeler durumu özetliyor. Moda genel geçer, tekrarlanır, evet: iz bırakır! Sonuçta uçlarda bir bağımlılık ve tüketimin tam kendisi olarak ancak doğru ellerde, doğru seçimlerle zamansız ve kalıcı izlere dönüşebilir.

İşte bence modanın kalıcı tarafı, modanın değişmeyen ayak izleri Stil’dir.

Yazının başında denklem dedim, bir kaç formul yazmalıyım:)

Stil= S, Moda= M, Yer=Y, Zaman=Z, Ruh hali= R, Sen=SEN’se...



Yani "Stil" için "Moda" güçlü bir katsayıyken, sadeleştirmek ve hiç kullanmamak da "Sen"in elinde, tercihinde.

Bu da demek oluyor ki belki modanın kuralları matematiği var ama stil en başta kuralsızlıkların, genellenemeyen, denklemleştirilemeyen, bu nedenle çok kıymetli ve adı bir türlü konulamayan.

Stille ilgili sadece ipuçları, sadece örnekler vermek mümkün, eskiden film yıldızları, müzisyenler, artistler Stil ikonaları, bu örneklerin doğuş mabediyken, artık SEN, BEN, O özellikle yolda ki sokaktaki Stil sahibi ve öncüsü..Yeni dönemde moda ve stil bloglarının önemi de bu nedenle arttı, çünkü artık moda dünyasının üretip üretip, yine yeni yeniden, önümüze getirdiklerinden çok, bu milyonlarca seçenekten Sen’in için Stil’in için doğru ve farklısını seçmek, doğru kombinlemek meziyet. Ne kadar çok örnek, ne kadar çok yeni fikir görürsen, o kadar çok Stil gözün gelişir ve o kadar farklı uygulama ve kendine özgü bir çizgi yaratabilirsin.

1,5 senelik Stilize’yi ya da Styleboom’u bir yazıya sığdırmam demek, bu yazıda işin sırrını vermem demek.. Gördükçe, bakmaktan çok görmeyi öğrendikçe, okudukça, takip ettikçe, en önemlisi kendini tanıdıkça Stil’in senin!

Sokaktaki stil sahiplerini en iyi yakalayan, bu işin artık sana bana indiğinin ilk kanıtı olan The Sartorialist’in bir kaç karesi ve naçizane kısa kısa yorumlarımla bu yazı biter:) Boooom çok keyifliydi tekrarı ikrar ve iade-i ziyaret şart!!!



Seni sen yapan parçan, aksesuar olarak başrolde neden Stil kodunu yazmasın?? Mesela bal kızılı saçların,



Kuralsızlığın, cesurluğun, karışık karışık olmak istediğin anların tek doğru anahtarı kocaman içten bir gülümseme,



Kendinden emin duruşun, postürun en salaş halinle çok çok şık,



Yani toplamında “IŞIĞIN” en sıradan parçaları, kombinini parlatsın!

11 yorum:

Melis dedi ki...

Boom bu köşeye çok güzel ya :) süper bir yazı olmuş. Stilize'ye bayılıyorum :) ellerine sağlık! denklem süper! :)

i-life's blog dedi ki...

en sevdiğim iki blogger süper bi iş çıkarmış :)bayıldııım :)

yasemen k. dedi ki...

çok farklı ve etkileyici bir yazı olmuş.. çok beğendim.. .(:

Dominika dedi ki...

süper yazı.. aydınlandım :)) teşekkürler..

Adsız dedi ki...

süpeer :)

Unknown dedi ki...

Beğenmenize çok sevindim e ben burayı çok seviyodum, koltuğu da pek güzelmiş:)

Unknown dedi ki...

Beğenmenize çok sevindim e ben burayı çok seviyodum, koltuğu da pek güzelmiş:)

*STYLEBOOM* dedi ki...

oncelikle okumaktan cok keyif aldigim @stilize cigime buraya da keyifli bir yazisiyla konuk oldugu icin, siz hanimlara daaa begendiginiz icin ayri ayri tesekkur ederiiiiiim:))

Trends by sevi dedi ki...

Ben de yaziyi cok begendigimi soylemeden edemeyecegim. Bana kalirsa stil durusun ta kendisidir. Stylish bir gorunus saglamanin bircok tüyosu var tabii ki ama durus bence en onemlisi. Bir el hareketi, bir gulumseme, bir bakis, bir mimik tum kiyafetin onune gecebiliyor.

morkebelek dedi ki...

çok keyifli bi yazı olmuş zevkle okudum teşekkürler stilize:)

Unknown dedi ki...

ben tşk ederim, en başta Queen B'me ve okuyan herkese...:)