14 Eylül 2011 Çarşamba

GEZİ | Piazza Navona

Bugün de Roma'da yarımcık günümüzde neler yaptığımı anlatayım bari:) Ne giydim daha sonra gelecek, ama çook isabetli bir elbise seçimi yapmışım o kesin... Burada hemen önemli not: Roma'ya ayak basar basmaz harita edinin Turizm Info'dan demiştim ya, kendi kendinize gezmeye kararlıysanız, işte oradan hemmen ROMA PASS de alın, o kadar çok müze var ki, en ekonomik ve daha önemlisi hızlı yöntem bu. Ayrıntılı anlatacağım.


Bavulları eve atıp üstümüzü değişir değişmez, haritanın başına geçtik ve hava kararmadan nereye gitsek diye rota çizmeye karar verdik. Yuh ayol hala acıkmadın mı diyenlere, dün yazmayı unutmuşum, Termini'den çıkar çıkmaz bir "take over" pizza atmıştım elbette^.^ Roma'da bizdeki döner-ekmek ya da ıslak hamburger mantığında pizza alıp yiyebileceğiniz küçücüük, yüzüne bakılmayacak dükkanlar var, ama o dükkanlarda ne pizza var heyhaat! Ben çok tıkanmayayım diye "quarto" pizza istedim yani çeyrek ama boyumca çıktı kendisi:)

Neyse rotamızı PANTHEON olarak belirledik çünkü hem benim ennn çok görmek istediğim yerdi hep, hem de çok yakında görünüyordu:)


Evden çıkıp sağa döner dönmez hemen PIAZZA NAVONA'ya çıkıyorduk, önce kendi meydanımızı bir gezelim dedik, bizi yukarıdaki toto karşıladı:))

Tanıştırayım yukarıda deniz tanrısı Neptün:) Navona'nın ünlü havuzlarından biri olan yukarıdaki "Fountain of Neptune" Giacomo della Porta tarafından yapılmış ve deniz tanrısı Poseidon dev bir ahtopotu oracıkta heder etmekte.


İtalya'da "Piazza" meydan, "Via" cadde, "Viccolo" da sokak demek. Yukarıda gördüğünüz gibi işaretlemeler, cadde, sokak isimleri, numaralar hep aynı font ve aynı stilde, benim gibi bir nizam intizam insanı için büyük keyif:) Piazza Navona'yı ilk gördüğümüz andaki hissi anlatmam zor, öyle devasa ama öyle güzel ki, Barok mimarinin en güzel örnekleri kocamaaaaaan bir meydana yayılmış, nefes kesiyor. Meydanın özelliği diğerlerinden farklı olarak kare şeklinde olmaması, antik Roma'da yer alan ve Roma'nın ilk stadyumu olarak bilinen "Domitian Stadium" kalıntıları üzerine tıpatıp aynı ovallikte ve boyutta inşa edilmesiymiş. Şimdi ben de buradan büyüklerimize sormak isterim bu meydan, meydan, meydan olayını: "bizde niye yok:p?"


Meydanı kucaklayan yukarıdaki devasa kilise Sant'Agnese in Agone. Öyle böyle dev, öyle böyle güzel değil. Olağanüstü! O esnada bir karış açık kalan ağzınızı hemen arkanızda, sağınızda, solunuzda yer alan "Gelato" dükkanlarından yani dondurmacılardan birine götürün derim. Ve ilk dondurmanızı "bu nasıl bir taaat" diye şaşarak yerken, ileride vereceğim dondurmacı adreslerinde pıt diye düşüp bayılacağınız aklınızdan çıkmasın:)


Yine de meydanın esas şaheseri zamanında yemeyip içmeyip Roma'nın her köşesine imzasını atmış büyük Bernini'nin Papa'nın isteği üzerine yaptığı "Dört Nehir Çeşmesi-Fontana dei Quattro Fiumi". Kadrajlara sığdıramadığım için parçalayarak anlatayım:) Meydandaki onca şahanenin içinde bu çeşme hakikaten sizi kendine çekiyor, sanki konuşuyor. Çok güçlü :) Öncelikle çeşmenin tam ortasında aşırı derecede yüksek bir Mısır dikilitaşı var, zamanında imparator Domitian Mısır'dan parça parça getirtmiş, kral olmak ne güzel bişi çok özendim.


Bu dikilitaşın etrafında 4 devasa Tanrı var, 4 kıtadan 4 nehri temsil ediyorlar: Afrika'dan Nili temsil eden heykelin başı ve yüzü örtülü, çok ilginç geldi hemmen netten baktık, meğer o dönemde Nil'in kaynağı henüz Avrupalılar tarafından bilinmiyormuş, onu simgelemek istemiş Bernini bu şekilde. Diğerleri Avrupa'da Tuna, Asya'da Ganj, Amerika'da Rio de Plate nehirleri. Heykellerden biri tek eliyle sanki kendini korur gibi duruyor, cık cık cık bi de Tanrı olacak:) Sebebi çeşmenin baktığı yukarıdaki kilisenin üstüne yıkılacağına inanmasıymış(Bernini kiliseyi yapan mimara pek güvenmiyormuş:p kibirli şey). Pek metafor metafor pek güzel:)


Yeri gelmişken belirteyim Piazza Navona tamamen çok şık, çok güzel restoranlarla çevrili ama çok da turist fiyatlı tabii. Mutlaka ara sokaklara dalın derim, hem çok daha ekonomik hem aynı hatta daha da lezzetli ufacık tefecik ama lokal yerler bulabilirsiniz hem de turist fazlalığından kurtulursunuz. Gece ressam, karikatürist,müziyen ve falcılara kucak açan meydanda gündüz dansçılar, mimciler, yukarıdaki gibi dünyanın en büyük köpükten balonunu yapabilenler mevcut. Kısacası pek şenlikli bir meydan:)


Aaaaaaaaa e hani Pantheon'a gitmiyor muyduk? Gidiyoruz da biraz soluklanalım, bi kaç top daha dondurma yiyelim değil mi ama:)

7 yorum:

♥ Heels Are My Drugs ♥ dedi ki...

Boom :( şimdi orta yerimde çatlicam :P ilk fotoğrafa bayıldım! diğer fotoğraflar da müthiş. gidemeyenler için özellikle :P


♥HeelsAreMyDrugs♥

cascade dedi ki...

meydan niye yok, toplanip eylem yapmayalim diye - gercekten!

kharit dedi ki...

yine süper bi post anlatımına bayılıyorum boom:)

fashionist dedi ki...

sana bol gezmeler :)

http://cansansalmoda.blogspot.com/

xcelis dedi ki...

ay resimler müthiş ama o baloncuğa bayıldım bide dondurma istedi canım yaa ohh buz gibi

Melis dedi ki...

Harika bir post olmuş! Roma'da bile Styleboom'umdan ödün vermiyorum <3 :)) Şu an bir elimde pizzam, diğer elimde telefonum sana yazıyorum. Yaa Boom İtalya'ya resmen gezmeye değil de, yemeye gelmiş gibiyim. İçimdeki sen ''Durmandan ye!!'' diyor ve ben ona uyuyorum. Kii normalde de iştahlı biri değilimdir :p Ama sadece yemiyorum. Dünden beri yemek ve uyku dışında hiç oturmadık. Gezecek o kadar çok yer var ki bugün anlatamam. Zaten sen de biliyorsun. Gez gez bitmiyor. Bugün akşam üstü Nutella'lı dondurmayı deneyeceğim :) Bu arada ayağımda senin hediyen olan Puma'lar var. Ya varya çok rahatlar çok. Onlar için tekrar çok teşekkür ederim :)

*STYLEBOOM* dedi ki...

@heelsaremydrugs :)) tesekkurleer. kiskandirmiyorum ama ozendiriyorum, senin blogda da gorelim ilerde:))

@cascade dogru orada her gun 1 toplasma vardi resmen:)!

@kharit :) tesekkurleer

@fashionist tesekkurler. veni vidi vici:p

@xcelis o balonu 10la crp bir de oyle yapti kadin ama fotograflamadim kostum icine aldim hihihi

@melis ahahha yaa valla bi de çok yedik, 4 gunden fazla kalsa insan obez olur:o