19 Haziran 2013 Çarşamba

AKSESUAR | Fedora ve Floppy Aşkına, Yüz Şekline Göre Şapka!


Bu aralar ne kadar karmaşığız değil mi? Her sabah belki umutsuz uyanıp sonra sırf biri "duruyor" diye umut doluyoruz. Ya da umutla dolu bir güne uyanıp, bir anda oluverenlerle umudumuzu yitiriyoruz. Oysa sadece istediğimiz gibi yaşamanın, sıradan bir Pazar kadar yalın, basit, kendi halinde olduğu günler gelsin istiyoruz.

Bu post yaz-kış vazgeçemediğim ama yazın özellikle başımın üstünde yeri olan şapkalar için geliyor. Ben yazın fedoramı ya da floppylerimi vestiyerden kapıp da dışarı koşanlardanım. Siz?


Ben özellikle aksesuar tasarımcısı arkadaşlardan özellikli fedoralar edinmeyi seviyorum, Bebek Şenliği bu anlamda şahane! Bu sene Eylül'e ertelenmiş olsa da.


Beymen, Yargıcı, Park Bravo, Mudo ise şapkalarını ennn beğendiğim mağazalar.


 Şapka Kanunu'nu uygulayın sevgili Boomerlar:)) Pişman olmayacaksınız!


Fedoralar özellikle panama tipi hasır olanları ne deniz tuzundan ne kumundan etkilenmediğinden kumsalda süper oluyor, ama benim gibi lekelenmeye de açık bir cilt için floppyler de kocaman çeperleriyle hem kurtarıcı hem de çok feminen. 


Yüz tipi de elbette şapka seçimi için önemli, belki aşağıdaki kategorileme biraz olsun yol gösterici olabilir.
  • Oval Yüz: Geniş siperli şapkalar bu yüz tipine uygun. Hatta şapkanın siperi/çeperini boyla orantılı tutmakta fayda var; yani ne kadar uzunsanız kenarı o kadar geniş şapkaları takabilirsiniz. Oval yüzler hali hazırda en dengeli yüz tipi olduğundan hemen her model şapkayı rahatlıkla taşıyabilirler.
  • Yuvarlak Yüz: Yuvarlak yüzler genelde kısa ve geniş olduğundan şapkayı yüksek tepeli seçmekte fayda var, bu boy ekleyerek yüz ile denge sağlayacaktır.
  • Kare Yüz: Kare yüzler kısa ve özellikle geniş çene çizgisine sahip olduğundan şapkanın önü kısa arkası geniş ya da arkası kısa önü geniş çeperleri olmasına dikkat edin, bunun yanında herhangi şapkanın siperini asimetrik şekilde bir yandan hafifçe yukarı kıvırarak da aynı etkiyi sağlayabilirsiniz.
  • Dörtgen Yüz: Oldukça uzun olan bu yüz tipi için şapkanın tepesinin çok yüksek olmamasına dikkat edin. Çok kısa çeperlerden kaçının, şapkaya eklenerek değil direk şapkanın tepesinden aşağıya inen çeperlere sahip şapkaları tercih edin.
  • Kalp Yüz: Kalp yüzlerin çeneleri dar olduğundan çok geniş şapkalardan kaçının ki alnınızı daha da geniş ve çenenizi olduğundan daha da dar göstermesin. Başınıza iyi oturan, çan biçimli ya da binici tarzı şapkalar tercih edin.

Bir de şapka taşımanın kolay bir yolu olsa:) Mesela seyahate giderken şapka çantası olmadan olmuyor, şapka çantaları da inanılmaz tatlı tamam ama zaten elimiz kolumuz bavuldan geçilmiyor:)


Bu yıl Gazi Koşusu'na kokoş bir şapka takıp katılmak istiyorum, hatta bir kaç Boomerla birlikte yarışı öyle izlesek şahane olmaz mıydı:)

4 yorum:

modarella dedi ki...

Şapka kullanmaya bayıldığımı hep söylüyorum ve hasır şapkalarımı kullanmak için önümüzdeki hafta çıkacağım tatili heyecanla bekliyorum. Bu arada Gazi Koşusu yüzümde kocaman bir gülümsemeye sebep oldu. Zira kocim, tatil dönüşü beni de bu koşuya götürmek için , "şapkalarından birini takıp gelirsin işte ne güzel" diye kandırmaya çalışıyordu son günlerde :)

Lunapark Queen dedi ki...

Hem de ne şahane olurdu :) Her şapka ayrı yakışmış sana Boom :)

Adsız dedi ki...

Selam boom postlarina bayiliyorum ve seni cok severek takip ediyorum benim de moda blogum var daha cok yeni destek vermek istersen beklerim.Sevgiler... http://ipekkuzucu.blogspot.com

Fashionable dedi ki...

Şapka seçiminde belirtmiş olduğun kriterler harika. Umarım bir çok kişi bunun farkına varıyordur.