12 Ocak 2011 Çarşamba

IFW | IFW Sonbahar 2011 Gaz ve Toz Bulutu!

Istanbul Fashion Week ülkemizin güzide moda haftası olarak çoğumuz tarafından iple çekilmekte, bir dolu fedakarlıklar, bir dolu elimi taşın altına koydumlar, bir dolu zorlukla rla başlatılan ve ilkinden bu yana bir ileri iki geri havasına rağmen herkesin bebek gibi sarıp sarmaladığı IFW'de bu sezon ilginç(!) gelişmeler var...



(**) Pazar günkü ÖZLEM KAYA defilesi 16:30a alınmış.

Öncelikle defile takvimi belli oldu. Oldu olmasına ama nasıl? Daha bağımsız, daha güçlü ve daha büyük olmak isteyen bu organizasyon mecburen kendi imkanlarıyla kaynak yaratmak zorunluluğundaydı, devlete bağlı oldukça o kırmızı kurdele ve makas IFWnin şah damarına dayanmış devam edecek, devlet erkanı ve siyah takımları sokak modasını katledecekti! Fakat bu kaynak yaratma mecburiyeti gördüğüm kadarıyla en "ticari kafa"yla yapıldı maalesef, defile saatlerini açık arttırmayla satarak! Eh bizim moda tasarımcılarımız öyle zengin, arkalarında öyle güçlü finansörler var ki bunun nesi acayip ?! Pardon bir an kendimi Paris'te sanıverdim! Haliyle markalar açık arttırmada coşarak en güzel saatleri kapatıvermiş, moda tasarımcıları henüz prime time kapatacak durumda değil ne yazık sevgili moda başkenti! Gündüz mesaisi olanlar için çok üzgünüm, akşam iş çıkışı "moda haftası" diye gelip göre göre ya Ramsey ya Mavi ya Colins izleyeceksiniz!?!

Bir diğer ilginçliğe gelirsek Bahar Korçan ve Özlem Süer gibi IFW'yi hayata geçirmek için büyük çabalar gösteren tasarımcıların defilesi yok. Ümit Ünal da olacakmış diye heveslendik, kursağımzıda kaldı. Hakan Yıldırım zaten artık Paris ve Londra'dan geri dönmezdi, biliyorduk, kendisi yok. Arzu Kaprol diğer isimlerden farklı olarak Santralistanbul'da değil farklı bir mekanda defile yapacak. Vee ilginçtir 2 karma sonrası 1 solo kuralı da meğer "kural" değilmiş, zira 2 karma defile zaten yaptığı için solo çıkacağı düşünülen Zeynep Tosun ve Zeynep Erdoğan yine karma defilede.

Bir de güzel haber verelim bari:) Bu sene kurdele kesme filan yok, çünkü eş zamanlı başlayan CPI bu defa IFW ile aynı gün değil bir gün önce başlayacak vee kodamanlar kurdele iştahını orada kapatacaklar:)

Bu yıl IFW ile ilgili en can sıkıcı haberi vereyim Styleboomerlar: ben yokum! Çok ama çok bedbahtım:((( O dönemde okulla ilgili artık hayati bir sürece gireceğim için hoca beni öncesinde azletmezse maalesef sizlerle anlık ve hızlı paylaşımlar yapamayacağım! Ama çok sevgili blog arkadaşlarım eminim yokluğumu hissettirmeyecekler. Yine de ne demişler "çıkmamış candan ümit kesilmez"miş:)

16 yorum:

Adsız dedi ki...

tamam dikkate alalım bu takvimi yayınlarız belki bloglarımızda :)
bu arada yeri gelmişken söliim şu çanta cekilişi beni baya heycanlandırmaya başladı herneyse
blogumu ziyaret etmek isteyenlere
krmzitaban.blogspot.com

Serap dedi ki...

İFW en azından CPI'a emanet bu kez, kürkçü dükkanı misali. Boomsuz moda haftası :( Buradan tüm olumlu enerjimi sevgili melek kalpli hocana yolluyorum. Boom İFW'de olsun...

Koray Caner dedi ki...

Çalışan biri olarak şu defile saatleri ne kadar da mutsuz ediyor beni.. Çok şükür ki hafta içi 2 gün ile sınırlı kalarak rahatlattı biraz..

STYLEISTICO dedi ki...

Yani Özlem Süer ve Bahar Korçan gibi isimlerin olmaması üzücü tabi,
Ayrıca senın ve yorumlarının olmayacağı bir moda haftasının keyfi birazcık kaçıcak.
Seni çok iyi anlıyorum, ben tam olarak tez sürecine girmesemde şimdiden girdiğim kadarı ile bunalmış durumdayım, birde senin ki doktora, düşünemiyorum bile ama belki bakarsın tatlı bir süprriz olur canım ;)

biu dedi ki...

sensiz IFW düşünemiyorummmmmmmmmmmmmmm!!

maritsa dedi ki...

ayyy sen niee gelemiosuunnnki yaaaaaaaaaaaaaa..amaaaaaaaaaannnnn!
zaten ben de calisiyorum ilk iki gun pek muhtemel yalan olur aglıcuuum suan:(

kim hocan ben ayarlarım:)

modafobik dedi ki...

Posttan ziyadeee Victoria Beckham'ın 4.ye hamile kalmasına takıldım ben, e yuh yahu! Neresine yapacak daha, yetmez mi?! Bizim Tayyiple iyi kanka olurduuu ha (:

elif dedi ki...

Cem Görk (Bahar Korçan'ın eşi) IFW nin organizatörlerinden biri değil mi bu sene?? Şimdiye kadar hep oydu çünkü, o varken Bahar Korçan'ın defile yapmayacak olması çok saçma :( bu sezon malesef çok kötü, Bora Aksu da londrayla çakıştığı için gelemiyor :( zeynep tosun dışında hiçbir şey heyecanlandırmıyor beni... boom da yok, ne anladık be böyle IFW'den :)

MODA DUYGUSU dedi ki...

booom hocanla beni görüştür mutlaka ikna ederim :) sensiz olmaaaaaz ://

*STYLEBOOM* dedi ki...

@kirmizi taban bol sans:)

@serap tesekkur ederim canimm, ısık gormuyorum ama olsun:))

@koray caner evet ya ben de ona degindim, IFWyi daha populestirmek amaci varsa bu tur seyler de dikkate alinmali!

@styleistco evet cnm maalesef su an IFW dusunmem bile abesle istigal esasen:) mfssss

@biu ben de dusununce fena oluyoruum:p

@maritsa sekerimm hocam seni hakikaten kıramazdı:) belki de dusunebilirim:)

@modafobik valla yapabiliyorsa helal olsun, sonucta gecim sıkıntısı cekmiyor ya:)

@elif cem bey IFW genel organizatoru degil ama bazi tasarimcilarin sectigi bir defile organizatoru oldu tum IFWler boyunca, yine de olacaktir saniyorum. ben de Zeynep Tosun, Ozgur Masur, Niyazi Akin ve Ozlem Kaya'yi sabirsizca bekliyrum, artik haberleri sizen alacagim:)

@moda duygusu ah sekerim oyle soyleme uzuluyırummm gecen yil ne guzel eglenmistik di mii:)

Melis dedi ki...

Saatler çok saçma olmuş.Çalışan moda severlerini düşünmeleri lazımdı.İFW'yi bu yıl sen, fotoğrafların ve yorumların olmadan düşünemiyorum :/

Kürksever dedi ki...

IFW'deki gelişmeler profesyonellik adına çok önemli adımlar ve geleceğe dair umut veriyorlar.

Evet çalışanlar gündüz saatlerindeki defileleri izleyemeyecek, tamam, ama unutmayalım ki moda haftaları öncelikle moda sektörüne hitap eder, yani gündüz saatlerindeki "iş"leri de moda olan insanlara...

Tasarımcılarımızın açık arttırmada defile saati alamayışlarına gelince, eğer gerçekten kendilerine güveniyorlarsa, "prime time"da IFW resmi mekanı dışında bir yerde defile yaparlar ve insanlar akın akın defilelerine akın eder. Böylece belki de büyük tekstil markalarımız adı duyulmuş tasarımcılarla çalışmanın önemini kavrar. Matthew Williamson İngiltere'nin YKM'si diyebileceğimiz Debenhams'a kolleksiyon tasarlıyor, neden Bahar Korçan veya Özlem Süer Ramsey, Colins veya Mavi için benzerini yapmasın?

*STYLEBOOM* dedi ki...

@coskun hursel maalesef bu defa size hic katilamayacagim. burasi Turkiye, burada marka devleri genc tasarimcilara ne kadar destek veriyor bir bakınız lutfen, Ingiltere'de CSM mezunlarina Brown vitrin acip(ornegin Huseyin Caglayan'in ilk adimi), Topshop koleksiyon hazirlatip finanse ederken, burada sistem eline dusen tasarimciyi bana muhtac diye somurmeye dayaniyor. Ornegin Dragon's Den programinda Gunseli Turkay'in projesine yatirim yapmayi kabul etmeyen tek dragon'un Turkiye'nin en buyuk moda markalarindan birinin sahibi olmasinin izahi var mi? 5 dragondan 4u projeye sicak bakiyor ama diyorlar bu islerin sahibi sensin ne dersin, yaramaz diyor? Ben bunu kabul edemiyorum! Mehtap Elaidi, Gamze Saracoglu gibi isimler Boyner icin, genc tasarimcilar Beymen Blender icin, Hakan Yildirim Koton icin koleksiyonlar hazirladilar, bu tur isbirlikleri yok degil, ama tasarimci finansman derdine duserse nasil yaratici olsun? Bugune dek yaptigim tasarimci soylesilerinde hepsinin ortk serzenisi tasarimci degil patron olmak zorunda birakilmakti, faturayi da , isciyi de, sigortayi da, surekli yenilenen vergileri de tasarimci tek basina halletmek durumunda kaliyor, bir yandan koleskiyon hazirlayacak, uzerinde hep yeni ol farkli ol baskısı, tasarimlarini hayata gecirmek icin kendi ulkelerinden Turkiye'den kumas alamadiklarini biliyor muydunuz, cogu mecburen euro uzerinden Yunanistan ve Fransa ile kumas ve desen alisverisi yapabiliyor, dikkat ediniz tasarimcilarimizin cogunlugunda desen yok, daha cok kat ve kumas oyunlari? Cunku kumasci kendi milletinin tasarimcisina 200m basmak yerine ZARAya 200bin top kumas basmayi tercih ediyor, ha bir bakima o da hakli, ekonomik krizi surume vurarak ve isci cikararak asmaya calisti. Tasarimcialr danismanlik yaptiklari markalar olmasa bu donguyu ceviremeyecekler bile, nitekim solo cikalarin cogunun defile saati calistiklari firmalar tarafindan satin alinmis(neyse ki!) IFW alani disinda defile yapmak(ornegin Arzu Kaprol gibi) guzel bir fikir ama henuz burada zaten bolunmeye meyilli bir Turk moda sektorunu bir araya toplama cabasi icinde baslamis bir IFWden bahsediyoruz, daha 4.sunde dagilirsa vay halimize. Ki ben simdiden bazi isimlerin olmayisini pprotest bir durus olarak degerlendiriyorum, ve uzuluyorum. Gelsin Efes Pilsen sponsor olsun diyecegim ama ona da itiraz var:)

ALIŞVERİŞ CİNİ dedi ki...

Gelemiyor musuuun :/ Bol şans diliyorum sana. Bu arada Bahar Korçan'ın Özlem Süer'in, Bora Aksu'nun Hakan Yıldırım'ın IFW'de olmaması can sıkıcı ve ilginç...

*STYLEBOOM* dedi ki...

@alisveris cini gelemiyorum buyuk ihtimal:( beni ozle cinciiim:)

Kürksever dedi ki...

Boom hanım, farkında mısınız, iktisadın temel argümanlarından birine, serbest piyasa vs planlı ekonomi argümanına gelip dayandı konu! Ben diyorum ki, bırakınız büyük markalar açık arttırmada iyi slotları alsınlar, eğer tasarımcılarımızda bir ışık varsa müşteri onlara ilgi gösterecektir. Siz diyorsunuz ki büyük markalar tasarımcılara kol kanat germeli.

Bence İpekyol'un kurucusunun Günseli Türkay'a köstek olmasının ardında gayet sağlam bir kar-zarar hesabı var. Firma sahibi tasarımcının güçlenmesini istemez tabii. Ta ki, müşteriden bu yönde bir talep gelinceye kadar.

Brown, Topshop İngiltere'de genç tasarımcılara keyfinden kapı açmıyor. İngiliz müşteriler büyük tekstil markalarına bakıp "Off, çok sıkıcı, çok demode!" diye bağırıp durdukları için buna mecbur kalıyorlar. Bir yandan Zara, HM, Mango gibi endüstriyel firmalar, bir yandan Paris, Milan, New York merkezli designer markaları, bunların yanında Marks and Spencer, Next, Debenhams, BHS gibi İngiliz markaları Sümerbank'ın İngiliz versiyonları olmaktan kendilerini nasıl kurtaracaklar? Tabii ki böyle genç tasarımcılara sarılarak.

Bizim moda sektörümüzde de benzeri bir shake-up yaşanıyor, ileride daha da güçlü yaşanacak. Hatırlarsınız, bundan 15 yıl önce "Moda Vakkodur" sloganının kullanıldığı, Vakko-Beymen kapışmasına sahne olan bir ülkeydik. Şimdi anladık ki, moda Vakko'dan, hatta Vogue'dan ibaret değilmiş. Düşünebiliyor musunuz, Chanel, Dior veya Gucci'nin "Moda Chanel'dir" diye reklam yaptığını? Adama gülerler...

Ben "piyasa"nın, yani siz, biz, ben gibi müşterilerin gücüne inanıyorum. Piyasa şartları gerektirmezse markalar tasarımcıları desteklemez. Ama piyasa zorlarsa, o ejderha inindeki çakalın genç tasarımcıların önünde nasıl reverans yaptığını hep birlikte görürüz.