4 Mart 2012 Pazar

STİL REHBERİ -II-


Stil yolculuğumuza başladık ama umduğumdan uzun bir duraklama yaptık sevgii Styleboomerlar, hadi kaldığımız yerden devam edelim:) Umarım herkes şu ilk yazıda bahsettiğim klasörü açtı ve fotoğraflarını biriktirdi, şimdi sıra o klasördeki fotoğrafları gruplamakta. İlk başta sanki bir gruplama yapmak zormuş gibi gelecek, renge göre mi yapmalıyım, tarza göre mi yapmalıyım, yoksa verdiği hisse göre mi yapmalıyım diyeceksiniz. En azından bana hep öyle oluyor. Aslında birbiri arasında en fazla ortak özelliğe sahip olanları grruplamak çok daha doğru olacaktırç Çünkü bu ilk klasörde biriktirdikleriniz aslında temel gibi olacak, yani ne kadar geniş grup o kadar geniş temel. Örneğin ben biriktirdiğim fotoğrafları 4 temel gruba ayırdım:)

1. Grup: Retro
Klasörünüzü açtığınızda gözünüze en çok çarpan renk ne? Bu önemli. Bunu bir kenara not edin. Ben de pembe tonları ve parlak mavi idi. Renk olayını kafadan çıkarınca gruplama yapmak daha kolay oluyor. Gördüm ki eski zamanlara ait hisler veren görseller biriktirmişim, benimkiler biraz daha 50ler gibi, o yüzden retro ismini verdim. Dikkat ettim renklerim çoğunlukla parlak.


2. Grup: Kır

Bir hayli kırsal, çiçekli böcekli görsel toplamışım. Burada ise çoğunlukla pembe, çoğunlukla pastel tonlar ön planda.

 3. Grup: Mavi

Deniz ve denize dair pek çok kare biriktirmişim, haliyle yoğun olarak mavi. Dikkatimi çeken mavi grupta çokça desen var, bir de sütlükahve.


4. Grup: Kontrast

Bu grupta aslında retro gruba ait ama daha modern bir versiyonu gibi. Dikkat edin her karede çok belirgin bir kontrast var.

Bu gruplama ile Boomstyle'ı takip edenlerden özel bir karşılaştırma istiyorum. Örneğin ben görsel seçimimi ve gruplamayı yaparken sizin kadar tarafsız olmamış olabilirim çünkü algımı stilim doğrultusunda eğiteli epey oldu. Ama yine de bu gruplardan yola çıkarak ben neymişim bi bakalım:) Temelde 60lara ait bir stile eğilimim var (retro) ama onu vintage görünümlerle değil biraz modernize ederek kullanmayı seviyorum;  taze, uçuşan ve hafif görünümler, uçuk renkler hoşuma gidiyor (kır) ama her zaman canlı, neon bir renkle genel görünüme aykırı da olsa bir kontrast yaratmak hoşuma gidiyor. Kendimi ve stilimi yazın daha özgür (mavi) hissediyorum, en çok pembe, mavi, sarı, turuncu, kırmızı tonlarda oynamayı ve bunları nötral renklerle kombinlemeyi seviyorum. Siyah ve beyaz gibi ana renklere biraz mesafeliyim:) (oysa ki siyah bana çok yakışır:p)

ŞİMDİ GRUPLAMA SIRASI SİZDE:
Açtığınız klasörde biriktirdiğiniz fotoğrafları bu hafta tıpkı benim gibi gruplamanızı istiyorum. Gruplayın ve neden o şekilde grupladığınızı da not alın, dilerseniz bana mail atın, facebook albümü oluşturalım, birlikte yorumlar yapalım. Dilerseniz kendi kendinize:) Ama acele etmeyin, güzel güzel yavaş yavaş inceleyerek. Bunu yapmadan bir sonraki göreve geçmeyin ki algınız karışmasın:)

2. GÖREVE HAZIR MIYIZ?
Şimdi yeni bir klasör açıyoruz: 
Yeni Klasör2: İmaj

  • Bu defa tam 10 fotoğraf biriktireceğiz:) Baktığınızda hoşunuza giden, işte bunu aynen de bu şekilde giyerdim diyeceğiniz.
  • Bu fotoğraflardan 5 tanesi moda editoryalleri ve/veya reklam kampanyalarından, marka lookbooklarından olsun. 5 fotoğraftan en fazla 2 en az 1 tanesi de "gece" giyimine ait olsun. Bu tür foto editoryal ve reklam kampanyalarını takip etmek için size FASHION GONE ROGUE sitesini tavsiye ederim, markaların zaten web sitelerinde var.
  • Diğer 5 fotoğrafı ise sokak stili karelerinden biriktirmenizi isteyeceğim. Street style fotoğraflar için LOOKBOOK.NU; SARTORIALIST; JAK&JIL, SOKAKTA NE MODA
     adlı sitelerden ve yerli/yabancı stil bloglarından faydalanabilirsiniz:)

Haftaya Pazar buluşalım!
[Görseller: pinterest, fashiongonerogue]

5 yorum:

mervee dedi ki...

Retro benim gizli aşkım galiba yaa nerde görsem bayılıyorum.Ama herşey bukadar güzel olabilir Boom çok başarılı olmuş bunlar yaaa ellerine sağlık :)

cancan dedi ki...

benim görsellerin çoğu yemekmiş yalnız:D klasörün yarısı donut fotoğrafı :D

Melis dedi ki...

Ya ben çok sevdim bunu ama oturup bir klasör oluşturamadım. Ama oluşturacağım söz :))

Mine dedi ki...

Boom defilede çekilmiş fotolardan da koyabiliyormuyuz, çünkü fashion one rogue sitesinde çoğunlukla onlar var?

Mine dedi ki...

Aa tamam editoryaller ve kampanyalar bölümü de varmış görmedim:(