9 Temmuz 2009 Perşembe

COUTURE | Chanel

Dün Grand Palais'de CHANEL No.5 şişeleri arasında Kaiser sahnedeydi! Ama bu koleksiyonu yorumlamadan önce KARL LAGERFELD'in bütün bu sene neler yaptığına bir bakalım, Ocak'ta dillere destan tamamen beyaz Sonbahar/Kış 2009 koleksiyonuyla herkesi büyüledi, daha bir kaç hafta önce yine en beklenmedik en tahmin edilemez şekilde Venedikte sahilde enfes bir Resort 2010 koleksiyonu sundu, arada kendi isminin koleksiyonlarını, baş balerin ve sanatçılara özel çalışmalarını, mücevheri fotoğraf ve editoryal işbirliklerini saymıyorum bile. Ve işte belki de bu sebepten ben couture koleksiyonunda ayrıcalıklı dehasını biraz tükenmiş buldum, gerçi Kaiser insan üstü bir şahsiyet olduğu için defilenin sonlarına doğru yine inanılmaz Chanel işçiliği ve Kaiser yaratıcılığının meyveleri gelmeye başladı ama başlarda benim açından hayal kırıklığı vardı. Burada soruyorum sevgili Lagerfeld peki bu kadar çok parça niye, hem de bir Couture defilesi için?


Sahnesi bile öncekilere nazaran daha düşük atmosfere sahip olan koleksiyonda bol kuyruk, açık ayakkabılar üstüne giyilmiş desenli külotlu çoraplar mevcut. Bol grafik oyunlar ve orantı asimetrisi, couture yaraşır taş, boncuk ve kristal işleri yine enfesti.


0 yorum: