26 Ağustos 2010 Perşembe

IFW | Deniz Mercan "Lüfer"

Fotoğraflar: Tolga Günay

Her ne kadar her yıl olduğu gibi organizasyonla ilgili beğeni ve şikayetlerimi olay bitip gittikten sonra madde madde sıralamayı tercih etsem de, bugün hatta tam da şimdi haykırmadan edemeyeceğim: Osmanlı tarih oldu ey ahali, neden mehter de tarih olmasın?! Hep böyle 1 ileri 2 geri mi olmak durumundayız? Örneğin ben basına kıyak olsun diye bilgisayarlara konulan fotoğrafların tanesi 10MB filan olduğundan flash disk manyağı oldum bugün! Evet evet bir clutcha para, pul, makyaj malzemesi, foto makinesi, anahtar:~, cep tel sığdırmak zorunluluğum yetmezmis gibi yarın bir de external disk sokuşturacağım! Oysa geçen yıl görsellerin defileler sonrası dağıtımı hem çok hızlı, hem de çok sorunsuzdu, peki bu yıl neden bozuldu? Neyse konudan daha fazla sapmadan DENİZ MERCAN'ın huzurlu dünyasına geri dönüyorum...



LÜFER isimli koleksiyon adından da anlaşılacağı gibi balıklar, dalgalar, mavilerle doluydu:) Beyaz parçalarla başlayan defilede pencere detaylar vardı. Beyaz bikinilerden şu aşağıdakinin üzerinde bana Off Ne Giysem Biu'cuğumda daha önce okuyup hayran olduğum Bedri Rahmi desenlerine benzeyen pareoya bayıldım, göğüslerdeki balık apliki biraz zorlama bulsam da: renkli, neşeli ve yazdı:)) Belki Mercan da ilhamını Bedri Rahmi'den aldı:)



Mayo ve bikinilerdeki güzel ve özel detaylar ise bir balığın yüzgeç ve solungaçlarına atıfta bulunuyordu. Bazı parçalar dikişler çok çok güzel olduğundan o hissi istisnasız çok güzel vermişken, bazılarında temayı bilmeyen biri için zor anlaşılırdı. Tasarımcılarımızın çoğunu çok beğeniyorum ama maalesef terzilik için biraz daha yol katetmeli Türkiye, neredeeen nereye diyorum bu konuda:))



Bu beyaz üstüne mavi şenliği, duman grileri ve antrasit renkli transparan parçalar takip etti, burada yalnızca bir kaç parçada biraz Ivana Sert durumları oluştuğundan yüzümü buruştursam da origamik bikini ve mayolar beni yeniden pek keyiflendirdi.



Kapanışı ise hayli dolgun bir model denizkızı formunda yaptı, ee tema balık, o halde model de balık eti olsun denmiş sanıyorum, yoksa incecik, pek güzel modeller vardı podyumda. Sırtından balıklar sallanan bu denizkızı hoşuma gitti ama bundaki ve bir iki önceki mayolardaki ayna detayları beni sıktı, ya hemen daha sabahında Gizia'da da gördüğümen ya da ARZU KAPROL İlkbahar 2010 koleksiyonunda bu ayna işinin zaaaten pek güzeli, pek şahanesi yapılmış olduğundan...


1 yorum:

renklendirhayati dedi ki...

Sayenizde İFW ye gitmiş kadar oluyoruz çok saol :))