30 Ağustos 2010 Pazartesi

IFW | Progamdan Yokoluveren(!) IMA Mezuniyet Defilesi

KOZA Genç Tasarımcılar yarışması ile ilgili yazımı okuyanlarınız IFW'ye kocaman bir hayal kırıklığı ile başladığımı hatırlarlar, hatta hafif olmasın: resmen kızgındım! Neyseki son gün IMA Mezuniyet defilesi keyfimi ve genç tasarımcılara olan inancımı bana geri kazandırdı.

Burada da bir başka kızgınlığımı haykırmak istiyorum(bana rahat yok:)): burada da bir podyum gösterimi varken ve henüz IFW bitmemişken defile takvimine neden ama neden IMA Mezuniyet defilesi konmadı? Biri bana hem bunu hem de bu defilenin görsellerinin hem geç hem eksik şekilde basın odasına ulaştırılmasını lütfen açıklasın! Bu defileyi diğerlerinden önemsiz ve sanki IFW dışında çocukların takıldığı bir eventmiş gibi hissettiren bu tutumun sebebi nedir?



Koza yarışması finalistleri güya yarışmanın sponsoru olan basın kuruluşunun verdiği after party'ye çağrılmıyor, IMA mezuniyet defilesi takvimde yer almıyor, neler oluyor? Motivasyon denen şeyden haberiniz yok mu, huu huuu?

Haliyle programdan habersiz olan kesime "aman bana ne IMA'dan" diyen kesimi ekleyince bize boş ve belki de ilk kez oldukça serin bir çadır düştü! Defilede izleyeceğim parçaları aslında daha önce fuarı gezerken yakından incelemiştim, bir kez daha kıyafetlerin askıda ve birinin üzerinde ne kadar da fark ettiğini gördüm.



Benim favori 3 ismim TUÇE BAYAR, İLKER BÜYÜKKURT ve ÖZLEM YAZAN oldu. Bayar'ın ayakkabıları kıyafetlerinin önüne geçti diyebilirim, çok farklıydılar, ipleri uygulayarak yarattığı tasarımları çok sevdim.

Hemen oradan, fuardaki askıdan alıp hop diye giymek istediklerim ÖZLEM YAZAN'dan geldi, bence onda bir Phoebe freshliği var, renklerini ve hafifliğini sevdim.

İLKER BÜYÜKKURT büyük paneller ve futurustik çizgiler kullanmış, tasarımlarını çok beğendim, ama bence terziliğin bu tasarımları taşıyacak ustalıkta olması şart, tabii bu bir mezuniyet koleksiyonu ve kaldırır ama bundan sonrası için kaldırmaz.



DİDEM YAĞÇI da grafik desenleri konuşturduğu tasarımlarıyla dikkat çekici ve renkliydi. Diğer isimlerde beni çok heyecanlandıran şeyler olmadı, artık katlardan ve drapelerden hazırlanmış, tonlarca kumaşlar kullanılmış çizgilerden sıkıldım belki de.

0 yorum: