13 Ocak 2012 Cuma

MODA ve SANAT | Memento Mori

Size bu şahane işi takdim etmeden duramadım sevgili Styleboomerlar! Fiona Krüger isimli tasarımcının beyninden, elinden, gözünden çıkan bu muhteşem saat (ki sanat eseri de diyebiliriz) aslında bu kadının master bitirme tezi! Sırf bu bile sanat eğitiminin sınırı geçince nasıl olduğuna, neler doğruduğuna, bir yetenek varsa onu nasıl geliştirdiğine örnek. Beni o anlamda ekstra etkiledi elbette. Bu bir mezuniyet projesi, bu kadın daha olgunlaşacak, yeni tasarımlar yapacak:)
 Krüger'in "Memento Mori"  yani "Faniliğini hatırla/Öleceğini hatırla" ismini verdiği saati saati el yapımı ve altın, gümüş, rodyum ve elde kesilmiş cam kullanılarak yapılmış. Bu parçaya ilham veren Dia de Los Muertos imgesi ve 17. yuzyil saatlerini yukarıda moodboardda görebilrsiniz:) Lozan Güzel Sanatlar ve Tasarım Üniversitesi (ECAL), Lüks Endüstriyel Tasarım master mezunu Krüger sanırım daha çok konuşulacak. Altta saati için yazdığı metni de okuyun derim:)



[Görseller: Damien Rapero/ECAL, Fiona Krüger]

13 yorum:

Zeynep dedi ki...

eh, galiba steampunk'a son nokta konulmuş. geri kalan herkes tükanı kapatsın :)

mamba dedi ki...

vay be kadına bak kafası çok tekno çalışıyo kesin...

Sıla Yılmaz dedi ki...

Hayran hayran bakıyorum şuan.. kolumda olduğunu hayal edip :)

Lunapark Queen dedi ki...

Çok güzell.. Hatta harika.. Umuyorum bir gün Onur'a kısmet olacak :))

Modagrafya dedi ki...

Benim de saatim kırıldı Kadıköy çarşısında kafama göre saat arıyorum nice zamandır, üstüne bu haber iyi geldi ama fiyatı da ona göre tabii. Biz sanat eseri filan olmayan alelade saatlere devam edelim.

chfashiontrend dedi ki...

muh-te-şem!!!!
sevgiler

Adsız dedi ki...

ooo may gad!!!!!! aman tanrım ya tam benlik bir saat gelsin buraya yemeyip içmeyip alıcam bunu!

semforever dedi ki...

hem görselliği harika hem de verdiği mesaj :D http://semforever-semforever.blogspot.com/

*STYLEBOOM* dedi ki...

@sothyz bence de:)

@mamba cok yetenekli

@siu aa biz de senin kolund aminnosu hayal ediyoruz:)

@lunapark queen umariiiz:)

@modagrafya bi araba aliniyormus:)

@chfashiontrend kesinlikleee:)

@adsiz :)) süpersin!

Aicha! dedi ki...

Saatin anlamı güzel ama beni bu saate çeken sevdiğim bir grubun albüm resmine (http://img153.imageshack.us/img153/6035/viewimagey.gif) çok benzemesi :) Ayrıca Krüger'in saati için yazdığı metindeki bazı yerler çok hoşuma gitti! Eline sağlık süper post.

Thrift Store dedi ki...

ohare! demek istiyorum ama senin gibi zarif bi insanın blogunda hoş olmaz sanırsam . Çook güzelmiş laağn da demek istiyorum ama o da yakışmaz. :))

sevgiler, saygılar :P
http://voodoogirlsthriftstore.blogspot.com/

modafobik dedi ki...

Eoh! İnanmıyoruum :D Ben bu saati şu Akbank'ın Oscar şeysindee kullanmıştımmm!

Melis dedi ki...

Ama bu harika! Keşke görmeseydim, bir saat delisi olarak artık aklımdan çıkartmam bunu, hayallere filan dalarım :p