11 Ocak 2012 Çarşamba

BOOM'STYLE | Osman Hamdi Bey ve Boom Hatun


Haftasonu, aylardır Pera Müzesi'nde bizi bekleyen ama bir türlü gidemediğimiz OSMAN HAMDİ BEY ve AMERİKALILAR sergisinin son günü olmasının verdiği "eyvah kaçıyor" gazıyla kendimizi Pera'ya attık. İyi ki de gitmişiz, tarih ne kadar güzel, içinde saatlerce kaybolup gidiyorsun ve sonunda sanki zaman tünelinin ucunda yine buralara çıkıyorsun:) Bu yıl kafama koyduğum hiç bir sergi ya da oyunu son güne bırakmamak temennisiyle o gün ne giymişim, ne görmüşüm bakalım mı:)

Bu yıl elbise üzerine ister çok salaş ister daracık kazaklar giymek pek moda. Elbisenizi ya maksi ya da mini seçerseniz bu trendde çok başarılı kombinler yaratabilirsiniz. Ben siyah-beyaz desenli mini elbisemi civciv sarısı bir kazakla kullandım:) Siyah-beyazı sarı ile birleştirmeyi pek severim! Görünüme biraz daha preppy bir hava vermek için yakama siyah bir kurdele taktım bir de şapka:)

Kazak: ZARA
Elbise: MANGO (modifiye)
Bot: COS
Şapka: MUDO
Çanta: NINE WEST
Broş: İPEKYOL
Bilezik: NİLİ SILVER



Osman Hamdi Bey ve Amerikalılar sergisinde kesişen 3 adamın öyküsü ve Osmanlı'da arkeolojinin başlangıcı esastı. Tabii Osman Hamdi Bey'in pek nefis eserleri eşliğinde. Eğer hala keşfetmediyseniz mutlaka bakmanızı önereceğim GÜNDE 1 RESİM blogunun sahibesi Oylum ile gittiğime pek memnun oldum sergiye, resimler konusunda bana güzel güzel hikayelerini de anlattı!


Yukarıda yan yana gördüğünüz 2 devasa tabloyu yakından görmek inanılmazdı. Her bir ayrıntı, o minicik detaylar ve o kocaman silüet muazzamdı:)


Osman Hamdi Bey evet çok yetenekli, çok çalışkan ve çok da yenilikçi bir adammış buna yakından şahit olduk, hala onun eseri olan kanunlar varmış yürürlükte olan, ama hakkında hiç bilmediğimiz kimi iyi kimi kötü pek çok şey de kafamızda soru işaretleri bıraktı. Zaten kimse mükemmel değildir değil mi:)


Kendi adıma en heyecan verici bulduğum kısımlardan biri Osmanlı sınırlarında arkeolojinin "ilk"lerinden biri olan Nippur kazısı idi, Osman Hamdi Bey buna bizzat şahit olmuş hatta bir tablosunu yapmış. Tarihin ilk yazıtları, arkeolojinin ilk günleri! Aşağıda bu kazıdan çıkan tabletler.


Ya şuna ne demeli?! Nemrut'da Tanrı Apollon'un kafası ile ilk temas, onu ilk gören adamlardan biri Osman Hamdi... O zamanki imkanlar fotoğraflar eşliğinde pek güzel sunulmuştu. Katırlarla dağ tırmanışları, halatlarla dev heykellerin kaldırılması, açık alanda fırtına altında konaklamalar, kazılan herşeyin yeniden kumla örtülmesi!


Evim için de bir kaç eser beğendim:)) Özellikle Osmanlı kadınının tasvir edildiği tablolarda gözüm kaldı. Çok zarif, çok becerikli ve çok güzeller.


Veee evinde, Pera Müzesi'nin daimi konuğu olan meşhuuuuur Kaplumbağa Terbiyecisi. Bu resmin hikayesini de GÜNDE 1 RESİM'den okuyabilirsiniz:)


Son olarak gez gez açılan iştahımızı akşam yemeğinden önce minik bir Pera Cafe kaçamağı ile yatıştırdık:)

17 yorum:

PAPİŞ STYLE dedi ki...

Boom'cum botlarına bayıldım, kazak ve elbisede çok güzel olmuş. Dediğin gibi elbise üzerine kazak giymek çok moda , elbiseyi etek -bluz havasına sokmak farklı birşey giymek gibi oluyor işte:-))

MadamB Fashion dedi ki...

Boom elbise üstüne kazağınla çok güzel olmuşsun ilham verdin bana da:)

semforever dedi ki...

sarı kazak harika olmuş :D http://semforever-semforever.blogspot.com/

scelines dedi ki...

gunde 1 resim ne kadar guzel dusunulmus bir blog bayildim fikre hergun 1 resim ogrenmek super hemen eski postlari da incelemeye basliyorum tesekkurler yeni bi blog ogrendim :))

MaceraperesT dedi ki...

fotograf makinen cok iyi sanirim. sanki gercek gibi cikmis bazi resimler. gormus kadar oldum:)sergi ne zamana kadarmis bilgin var mi?

zuzu dedi ki...

Tesekkurler, yine bilgilendirici, yine eglenceli... Kazak ile elbise her ne kadar basit bir fikir gibi görünse de cok az kisi bu kombinasyonu yapıp çıkar, cunku herkes oyle tasiyamaz, ben de:) Kurdele ve bros ile hem moda hem sirin olmuş. Tablolar inanılmaz!

Rainbow Gatherer dedi ki...

çok güzel bende istiyorum gitmek =)

http://rainbowgatherer.blogspot.com

ESRA dedi ki...

canım bayıldım sana sarı çok yakışmış çok şeker bir kombin olmuş!!!!;)
http://editorist1783.blogspot.com/2012/01/ne-giydim.html

Adsız dedi ki...

Boom harikasın. :)
Her bir kombininden bir şeyler kapıyorum. :) İlham veriyorsun resmen. Öptüm çok :)

aklımsendekaldi dedi ki...

her zamanki gibi harika gözüküyorsun... herkesin ilham kaynağısın...

lulu's life dedi ki...

hmmm bu kombini cok sevdimm ! Sanirim kendi tarzimda bir deneme yapmam lazim :)) Bu arada sanata olan bagini da cok seviyorum Boom'cum !

Aysun Karaalioğlu dedi ki...

kaç yaşıma kadar devam edecek bilmiyorum ama ben bu preppy style'a baılıyorum. sanada sarıyı coook yakıstırıyorum... 'boooom'ba gibi olmussun gene;)

Tuğba dedi ki...

sAçların siyah oldugunda tezatlık mı benı cekıyo,yoksa sarı mı harika? hepsıne evet bıde sen super kombınllıyosun cevap bu olmalı ,bayıldum bır sarı sever olarak ,bom boom booom :)

PELLORA dedi ki...

Yaa bu elbise ustu kazak olayi suuuper Boomcum.. Bebe yaka elbiselerle cok tatli duruyor senin uyguladiin gibi.. Sarilar da pek yakismiiis;))

Adsız dedi ki...

resimlerinizde neden böyle pis bir buğu var anlamak zor

Adsız dedi ki...

keyifle okudum cok güzel her bişey:)
http://magendiea.blogspot.com/

*STYLEBOOM* dedi ki...

herrrkese tesekkurleer ^.^

@scelines yakinda 365 gun tamamlanacak ve bu blg sona erecek:) simdi ben de tum kacirdikgim gunleri okumakla mesgulum:)

@maceraperesT ayy masallah diyorum:) tesekkurler gec buldum ama cok guzel gercekten. ben de cok memnunum:)

@rainbow gatherer maalsesef sergi bitti biz de son gunund eyetistik ama kaplumbaga terbiyecisi hala orada mutlaka gor:)