24 Eylül 2009 Perşembe

FLASHION' NEWS | Fashionable Istanbul by Avea


Fashionable Istanbul hakkında daha önce düşüncelerimi yazmıştım, yazının en önemli kısımlarından biri ise hala tam olarak neden bahsedildiğini bilemiyor olmamızdı. İşte bugün bu organizasyonla ilgili detayları öğrendik.

Öncelikle FASHIONABLE ISTANBUL by AVEA isimli etkinlik 23-25 Ekim tarihleri arasında yapılacakmış, mekan konusunda bir bilgi yok fakat her gün 2 defile olacağını ve Türk moda markalarının yanında MISSONI, SALVATORE FERRAGAMO, VIVIENNE WESTWOOD, ROBERTO CAVALLI ve GIANFRANCO FERRE'nin koleksiyonlarını tanıtacağı kesinleşti. Burada henüz benim için hala önemini koruyan ama bilgi alamadığım kısım bu birbirinden önemli tasarımcıların hangi koleksiyonlarını sunacağı. Yaklaşmakta olan Milano ve Paris moda haftalarında sunmuş olacakları İlkbahar/Yaz 2010 koleksiyonları olacağını tahmin ediyorum, yani biz Fashionable Istanbul'dan önce bloglarda, wwd ve style.comda görmüş olacağız.

İşin Türk modası ve modacıları boyutuna gelirsek, etkinlik çerçevesinde bir "Genç Modacılar Show"u düzenlenecekmiş, ve beğenilen genç tasarımcılar ünlü modacıların yanında stajyerlik fırsatı yakalayabilirmiş. Türk moda markalarından ise henüz belirlenen isimler yok, halen başvuru süreci devam etmekteymiş.

Sonunda Bar Rafaeli ve pozları dışında böyle elle tutulur, dolu dolu bilgiler aldığıma pek sevindim, içim rahatladı. Ayrıca bunun modanın eğlence kısmına yönelik ve Türkiye'nin tanıtımı açısından da pek güzel, pek turistik bir etkinlik olduğu hissine kapıldım açıklamalardan, yani bu etkinlik görülmemiş tasarım ve koleksiyonların ilk defa tanıtılacağı  bir "İstanbul Moda Haftası" değil, bu şehre özgün ve moda takvimine girecek bir  moda günleri programı değil gibi. Tabii bu kısım henüz kafamda netleşmedi, belki IFD'ye katılmayan tasarımcılardan yeni koleksiyonlarını sunacak olanlar olur, ya da yukarıda adı geçen ünlü tasarımcılar yeni koleksiyonlarla gelirler, sanıyorum hepsini en doğru şekilde 23-25 Ekim arasında göreceğiz.


12 yorum:

AYŞİM ÖZGÜR dedi ki...

Birileri sesimizi mi duydu acaba hemen ertesi gün açıklamalar geldi?! :) Yoksa moda blogları Türkiye'de de ciddiye mi alınmaya başlandı..
Şaka bir yana ben de şimdi senden öğrendim ne olduğunu, ve hala tatmin olmadık sanıyorum hiç birimiz:)
Gelişmeleri ve konu hakkındaki fikirlerinin devamını bekliyorum
:)

Ozan Alçın dedi ki...

kesinlikle istiyoruz davetiye!;D

Adsız dedi ki...

Tatmin olan var mı??Hayır.Halen sorular cevaplanmış değil.Dünya markaları gelsin gelmesine de türk modasına ne katkısı var bunun?Ayrıca basını da yanlış yönlendirmişler.Modanın kalbinin attığı sehirlerde geleneksel olarak duzenlenen "fashionable istanbul" yazdırmışlar.Modanın kalbinin attığı şehirlerde böyle bir organizasyon duyan var mı ayol???Umut.

Unknown dedi ki...

Bugün Aksam gazetesinde soyle bir sey okuudum:YILLARDIR Milano, Paris gibi modanın kalbinin attığı şehirlerde düzenlenen Fashionable etkinliği bu yıl dünyaca ünlü tasarımcıların katılımıyla İstanbul'da yapılacak...

Ya boyle bir etkinlik yokki,bu ilk defa olacak,yillardir nerde yapilmis,yapilmissa niye biz bilmiyoruz,ben milanda polide moda tasarim master yaptimi,niye hic duymadim?neden bizim gazeteler hep yalanci,hep arastirmadan yazmalari istenen seyi yaziyolar.hayir deki bu dunyada bi ilk olacak ve o ilki de istanbul gerceklestirecek,yoo asla olmaz,mutlaka once yabancilar yapmali,onlar yapiyosa iyidir biz taklit edelim. basini ayipliyorum bu tur yalan yanlis haberler yzuunden,tabii daha ne yalanlar okuyruz, bu neki

*STYLEBOOM* dedi ki...

@aysim: umarim dedigin gibidir canim,bizim bloglar kadar hizli, dogru hatta kaynagi belli moda haberi, stil takibi, trend bekciligi yapan var mi turkiyede?? yoook!
@ozan: bence de davetiye isteriz di mi ama!yerinde gormek lazim.
@adsiz: yine de somutlasmis bazi seyler olmasi iyi oldu, tek can sıkıcı olan benim nazarimda eski koleksiyonlari burada tanitmak ama o da henuz net degil, o yuzden kesin bir sey soyleyemiyorum
@sevilay: haklisiniz acaba hangi okudugumuz haber inanilir, guvenilir? ben artik gazete okumuyorum da zaten, her okuduguma inanmayali cok oldu, neyse ki internet sayesinde bizi dunyadan bihaber sananlari rahatlikla utandirabiliyoruz.sizden sonra ben de aradim ve evet "fashionable" adi altinda bir event bulamadim, oysa sanmsitim ki bu hep her sene var ama bu sene icin istanbulda.

Adsız dedi ki...

devettiye nasıl alabiliriz biri yardımcı olsa

Adsız dedi ki...

eğer kendimizi küçümsersek zaten hiçbir şey yapamayız..

Unknown dedi ki...

fashioble diye bişey aramayın zaten.bunun türkiye ayağı sadece fashinonable.yurtdışında olan diğer atkinliklerin adında fashionable yok.
bekleyin görün.eleştiri tabiki gerekli.ama konu hakkında bilginiz yoksa farazi eleştiriler biraz gereksiz gibi geliyor bana.

*STYLEBOOM* dedi ki...

Ali Sukru beyefendi, bu bilgi icin tesekkur ediyorum, arama ve sorgulamalarim bosaymis demek. bu sekilde aratma yapma sebebim bizzat bu etknligin bulteninde "New York, Milano, Paris gibi modanın kalbinin attığı şehirlerde yıllardır geleneksel olarak düzenlenen moda dünyasının en prestijli etkinliği Türkiye’ye geliyor" cumlesiydi, bunu okuyunca boyle bir etkinlik bu isimde geleneksellesmis ve simdi de Istanbul'da gerceklesecek anlami cikiyor bence. elestiri kismina gelince ilk yazimi okursaniz elestirimin en buyugu etkinlik hakkinda kisa sure kalmasina ragmen yeterli bilgi olmamasiydi, yani konu hakkinda bilgimiz olmamasi da elestiriye acik diye dusunuyorum, bunun uzerine basinda ve bloglarda kaynak gosterilerek veya gosterilmeyerek sunulan bilgileri degerlendirdim ve bu bilgiler uzerine bazi bazi tebriklerimi bazi bazi elestirilerimi bazen de soru isaretlerimi belirttim, sanmayinki keyfimce atip tutuyorum ki bu kisisel bir blog oldugundan bunu da yapabilirim. bir cok defa bilgilendirilmek isteginde de bulundum/bulunduk,( ornegin Milan bile talep ettigim dakikada bana moda haftasi takvimini yollamistir)istanbul icin, istanbulun moda dunyasinda yer edinmesi icin, istanbulun tasarimcilarinin, markalarinin dunyada yanki bulmasi icin hissettigim hassasiyet her gazetede yayinlanacak ezbere bir basin bultenini yayinlamaktan da ibaret degil, sanirim siz de boyle dusunursunız.fashionable'i bekliyoruz tabii ki, gordukce de yazacagiz.

Adsız dedi ki...

Ayrica yalanlarla dolu bir basın bültgeninden bahsediyoruz. Sanki dünyada "Fashionable" diye bir etkinlik varmış da bu da onun son ayağıylmış gibi. Beyler bayanlar artık bu kadar ezik, bu kadar yabancı hayranı olmayın!Böyle bir etkinlik dünyada varmış,bu ayağı da Türkiyeymiş gibi gösterenler lüften "senelrdir düzenlenen Fashionable etkinliğinden" bir kare göstersinler bize, bu bir yalandır.Yabancı ünlülerin geldiği,sosyetenin boy göstereceği bir event, hadi bir fashiın show'dur bu iş, moda haftası,moda günü vs. olmakla hiçbir alakası yoktur.Ünlüler zaten acunun programına da geliyor,bu ülke modasına ne gibi bir faydası var 3. dünya ülkesi gibi zaten gösterilmiş kolleksiyonalrın gösterilmesinin eziklikten başka???Zenginlerin kalktığı masadan artıkların fakirlere verilmesi gibi bir durum, diğer moda günlerinde gösterilmiş,tüketilmiş olan kreasyonalrın yeniden yeniden gösterilmesi.Ancak bizim cahil ikoncanlar ağzı açık bakar bu duruma,dünya da bize güler!yazık!

Halktan Biri dedi ki...

arkadaşım , şimdi de yazar mısın neler oldu .. korkuların başına geldı mı ?

yalanlar derken ?

Adsız dedi ki...

Halktan biri arkidişim,
Valla korkularımdan daha fazlası geldi başıma ve başımıza!!! O kadar çok yerden yere vuruldu ki bu "ivent" yazık dedim daha fazla yazmadım ben. Ama illa istiyorsan teker teker nerelerde yalan soylendiğini, yalan ve abartı dolu basın bültenlerini ve beyanlarını teker teker buraya yazarım. Ama isteyeceğini zannetmiyorum. Yazık, birşeyler yapmak isteyen insanlar da (zaten milyonlorca dolar zarar edip bırakın moda endüstrisinin,basının ve halkın da maskarası oldular) daha fazla negatiflik işitmesinler, gerçekten üzülüyorum.Bu blog gerçekten başımıza gelecekleri herkesten önce görüp söyledi ama o bile tahmin etmiyordu herhalde ayol 2005 modellerin gosterileceğini! Dediğim gibi ülkeye bişiler yapmak isteyeni eleştirmemek lazım çok fazla, ama yok dünyaca ünlü fashionable istanbulların sonuncusuymuş,yok dünya moda günlerinin finaliymiş,olsa olsa organizasyonu yapan firmaların finali oldu bu.Yazık oldu.Bu kadar maskara olmaya, basında "naftalin"di,"rezalet"ti bu şekillerde yer almak için milyon dolar harcamaya lüzüm yoktu be cicim.
Adsız kalmak istemiorum daha fazla bu arada adım Deniz. :)