3 Nisan 2011 Pazar

10 DAKİKA GECİKİYORUM MAKYAJIM BİTMEDİ | aC. Kozmetik Sorularınızı Cevaplıyoor-1-

Geçen hafta size şu yazımda şahhane bir kozmetik blogundan bahsetmiş vee her hafta sizden mail ya da formspring yoluyla gelen kozmetik sorularını burada cevaplayacak demiştim sevgili Styleboomerlar. Köşemizin ilk soruları geldii ve cevaplarına kavuştu:)) Bir aksilik olmadıkça 10 Dakika Gecikiyorum Makyajım Bitmedi her Pazartesi burada konuğumuz! (*)

1) Selaaaaaaaaaam. Kozmetik anlamında sevgili bloggerımıza ilk soru benden olsun istedim. 25 yaşına girdim, çok beyaz tenliyim,mimik kırışıklığım çok (artmasından da korkuyorum), T-bölgem yağlı ve yanaklarım kuruya dönük. Acil uygun ürün önerisi rica ediyorum.

Ben de koyu saçlı biri için çok açık tenliyim ve cildim hassas. Strivectin-SD Sensitive Intensive Concentrate For Stretch Marks & Wrinkles'ı tavsiye edebilirim. Yağlı bir ürün değil, yoğun nemlendirme özelliğine sahip ve hassas ciltler için özellikle yaratılmış. Karma bir cildi doğru nemlendirmek kadar doğru temizlemek de çok önemli, yanaklarının kurumaması, T bölgesinin de daha fazla yağlanmaması için mutlaka tonik kullanmalısın. Seçtiğin tonik de yine hassas ciltler için olmalı. Kullandığın tüm krem ve cilt bakımı ürünlerinin yağ içermemesine de dikkat etmelisin. Su bazlı olmalılar. Dermokozmetik ürünlere de yönelebilirsin. Eczanelerde bulabileceğin La Roche Posay, Nuxe ve Avene gibi markalar, bu konuda harikalar yaratıyor.


2) Gözümde arpacık çıktığı için sıcak kompres yapayım derken alt kirpiklerimi haşladım sanırım :( çok seyrekleştiler, ne yapmam lazım? Mavala'nın double lash'ini kullanıyordum aslında ama şimdi süremiyorum pomad kullandığım için :(

Aslında yapacağın en iyi şey kirpiklerini pomad kullandığın süre boyunca kendi haline bırakmak. Kesinlikle maskara sürmemek. Arpacık meselesini tam olarak hallettikten sonra, gece yatarken kirpiklerine temiz bir maskara fırçası yardımıyla (Sephora'da makyaj masalarının üzerinde duran minik fırçalardan alabilirsin) badem yağı sürmeni tavsiye ediyorum. Kirpiklere badem yağından daha iyi gelen bir şey yok. Gözlerine kaçmamasına dikkat et, daha çok uçlarına sürmeye çalış.

3) Göz çevresi kremleri ne gibi faydalar sağlıyor?

Göz çevresi kremleri, göz çevresindeki ince ve hassas deriye yoğun nem sağlıyor ve yine aynı bölgenin elastikiyetini arttırıyor. Bugünlerde piyasada, her türlü amaç için farklı kremler bulabilmek mevcut. Göz bakımına en geç 20'li yaşların sonunda başlanması taraftarıyım ben.

4) 34 yaşındayım, kaz ayaklarım için ne kullanmalıyım?

Estée Lauder'ın Advanced Night Repair Eye Recovery Complex'i şiddetle tavsiye ediyorum. Muhteşem bir ürün. Bence hayatınız boyunca banyo rafınızda yer almalı. Sadece Sephora'larda bulabileceğiniz Strivectin-SD markasının da göz kremi şahane. Onu da deneyebilirsiniz.


5) Yüze gündüz kremi (nemlendirici) sürmenin saati var mı?

Sabah kalkıp cildinizi temizledikten ve cilt serumunuzu sürdükten sonra bir sonraki adım gündüz kreminizi sürmek. Gündüz kremleri, genelde nem amaçlı olur. Cildinizdeki nemi gün boyunca devam ettirmeyi amaçlar. Eğer çok kuru bir cilde sahipseniz ve makyaj yapmıyorsanız, gün içinde cildinizin kuruduğunu hissettiğiniz anlarda nem takviyesi yapmanızın hiçbir sakıncası yok. Dolayısıyla cevabım sabah uyanır uyanmaz.

6) Merhaba Boom..Benim de 10dk.ya bi sorum olacak. Hem onun hem de diger makyaj bloglarında fondöteni,aydınlatıcı ve nemlendiriciyle karıştırdıklarını okuyorum, acaba cilde bi zararı olmaz mı? Denemeye çekiniyorum.

Eğer ki doğru ürünleri kullanıyorsanız o halde bu karışımın hiçbir zararı yok, aksine güzel bir makyaj bazı hazırlanmasına yardımcı oluyor. NARS'ın ünlü makyörü Federico Grigorini ve tanışma fırsatı bulduğum makyaj sihirbazı Fred Farrugia da fondöteni sıvı ya da krem aydınlatıcıyla karıştırıyor. Eğer ki kalın yapıda bir fondöten kullanıyorsanız bu işlem, onu inceltmeye yarayacaktır, bu şekilde daha doğal bir görünüm elde edeceksiniz.

7) Heyy Boom yardımın lazım, 10dakikanın son postu süper olmuş ama bir sorun var ona yorum gönderemiyorum vee modele makyaj yaparken kullanılan yeşil bir ürün var sanırım göz kalemi bir de rimel var onların numarasını vs. öğrenebilir misin lütfeeeen!!

Federico'nun Naz'ın makyajında kullandığı göz kalemi, Soft Touch Shadow Pencil'in Celebrate rengi. Doğru tahmin, kendisi yumuşacık sürümlü bir göz kalemi olur... Maskara da NARS'a ait. Larger Than Life Volumizing Mascara. Tombul fırçası sayesinde kirpikleri dolgunlaştırıyor, sahte kirpik etkisi yapıyor.



(*) DİKKAT DİKKAT 10 Dk. blogunun sahibesi aC. bir kozmetisyen ya da dermatolog değil hanımlar! Kendisinin dergicilik ve güzellik editörlüğü geçmişi var vee cilt bakımı, makyaj gibi konulara çocukluğundan beri meraklı olsa da bir doktor ya da sertifikalı uzman değil. Onun cevaplarına da tıpkı benim cevaplarıma olduğu gibi dikkatle yaklaşın lütfeen:) Yani sadece tecrübe ve bilgisini paylaşıyor, uzmanlık değil. Makyaj haydi yine neyse ancak cilt bakımının kesinlikle şakası yok, kendinize hakikaten de "iyi" bakın:)

12 yorum:

mutlu dedi ki...

ilk soru benimkiydi ve gerçekten cevabı bekliyordum. forumlarda da la roche posay'ın adı çok geçiyor. yarın ilk iş alıyorum.

hatta 4. sorudaki ürünü de almayı düşündüm ama o 34 yaş için, 25'e ağır olur mu acaba diye de meraktayım.

teşekkürler her ikinize de.

nickimle müsemmayım :)

Adsız dedi ki...

Merhaba, benim sorum da Strivectin -SD ile ilgili...27 yaşındayım, mimik kırışıklıkarım var, Strivectin almayı planlıyorum. 10dakika'nın blogundan takip ettiğim kadarıyla, kendisi de kullanıyor. Kırışıklık için gerçekten etkili bir krem mi Strivectin, yoksa başka alternatifleri var mı? teşekkürler...

Adsız dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
eda dedi ki...

selamlar :)
strivectin sd 'better than botox' sloganıyla satılıyor biliyorsunuz, yani kolojen etkisiyle cildi dolgunlaştırıcı etkisi var, 20 li yaşlar için uygun olmadığını düşünüyorum ben.

mutlu dedi ki...

eda anladım teşekkür ederim:)

bu post pahalıya patladı bana, bugün sadece nemlendirici almaya gittim ama
la roche posay toleriane temizleme jeli ve göz altı kremini de aldım. neyse ki vichy purete thermale hediyesi var da biraz rahatladım :P

sevgiler.

Melis dedi ki...

Güzel bir köşe oldu. Benim de belki sorularım olur :)

Adsız dedi ki...

hemen alın tabi. gerçekten inanamıyorum dermatologlar niye var? t bölgesi yağlıysa tonik kullanmak zorunluymuş(klasik her mağzada söylerler) olur mu öle şey herkesin cildi farklı yağlı dahi olsa tonik kullanmana gerek olmayabilir ve gereksiz bir kimyasal maddeden de kurtulmuş olursun neise ben inanamadım boom sana

morkebelek dedi ki...

benim makyajdan ötürü akne sorunum var boom. daha doğrusu ufak bi akne bile olsa ben onu sıkıyorum:/ ve yeni yeni cildimde iz kalmaya başladı.
cilt tipim yağlı ve sanırım hala doğru ürünü bulmuş değilim..
bu konuda aC. bana yardımcı olursa çok sevinirim:)

BuRçİn dedi ki...

''Merhaba AC 16 yaşındayım, cilt tipim yağlı. Burnumda, özellikle yanaklarımda ve çenemde siyah noktalar var. Alnımda, çenemde ve yanaklarımda bir de sivilceler var. Sıktığımda kalan lekelerde var. Hiç cilt bakım ürünü kullanmadım. Cildimin eskisi gibi pürüzsüz olmasını çok istiyorum :( Hangi markanın hangi ürünleri kullanmalıyım?''

Bunu kızkardeşim için sorar mısın Boom? :) Bu bölümü çok sevdim. Teşekkürler Boom :)

Adsız dedi ki...

haydi burdan yak

*STYLEBOOM* dedi ki...

@mutlu seni "mutlu" ettiysek ne guzeel:)) umarim guzel sonuclar alirsin

@elis blind ahh elicim cok ozur bu haftanins orularini maillerden ve formspringden toplayip yolladim ama hic buraya bakmak aklima gelmedi, en kisa surede
sorunu iletecegim sonraki hafta icin:)

@eda tesekkurler paylasim icin:)

@mutlu hiiii:))

@melis bence de guzel olduu:)

@adsiz simdi ben anlamiyorum ne yapmisim? bana gelen bir dolu kozmetik sorusu var ve ben bunlari cat cut cevaplayabilecekken
gitiim bu isi hem profesyonel olarak Turkiyenin en cok satan dergi ve gazetelerinde yapan, hem blogu olan birine hakikaten "ric RİCA RİCA"
ederek ben yeterli degilim siz cevaplar misiniz diye sormusum(dermatolog bir tanidigima da sordum ama bu tur
seyler icin ayiraca vaktim yok dedi, ki olsa bile bu sorular illa ki biz egeliyor goruyorsun sevgili adsiz). yetmemis
dip not olarak simsiyah bu sorulara cevap veren kisinin dermatolog olmadigini ve ozellikle cilt bakimi kisminda
hassasiyet gosterilmesini salik vermisim. e daha ne yapayim:)?

@morkelebek fs.de yazmissin canim soruyu gordum:)

@burcin cim cok cok ozur ama bu haftanin sorularini maillerden ve formspringden toplayip yolladim ama hic buraya bakmak aklima gelmedi, en kisa surede
sorunu iletecegim sonraki hafta icin:) mutlaka soracagim:)

@adsiz2 ?

Adsız dedi ki...

uyarman şart zaten çünkü öle bir bölüm olmuş ki cevaplardan anlııcaan üzre durum farklı yönde ilerliyor. zaten o uyarı olmasa söliiceklerimde farklı olurdu. inanmıyorum dememin sebebi seni bu blog olayında profesyönel bulmam daha doğrusu bulmamdı neise ne demek istediğimi gayet açık yazmıştım zaten. ha buarada sana bişii soran seni merak ettiği için sorar... Neise sen mutlu okuyucuların mutlu bana göre ise durum bu.