19 Nisan 2011 Salı

10 DAKİKA GECİKİYORUM MAKYAJIM BİTMEDİ | aC. Kozmetik Sorularınızı Cevaplıyoor-3-

Hanımlaaar, siz de 10 Dakikayı benim kadar sevdiniz görüyorum kii, sorular git gide çoğalmaya başladı! Hatta bazılarınızın cevaplarını kendime de uyguluyorum hihooo çok kopyacıyım:)

Amaa aC. inanılmaz yoğun birisi ve bir çok farklı şeye de odaklanması gerekiyor, o yüzden haftalık soru limitimizi "8" olarak belirledik:) Zaten zaman içinde postlar biriktikçe göreceksiniz ki sorularınızın cevabı zaten önceki postlarda çoktaan var, onları muttlaka okuyun lütfen:) Geçelim bu haftanın sorularına.

1) Merhaba, benim sorum da Strivectin -SD ile ilgili...27 yaşındayım, mimik kırışıklıklarım var, Strivectin almayı planlıyorum. Kırışıklık için gerçekten etkili bir krem mi Strivectin, yoksa başka alternatifleri var mı? Teşekkürler...

Strivectin-SD alanındaki en iyi krem bence. Açıkçası ben de otuzlarıma yeni girmiş olduğum için fazla kırışıklık kremi deneyimim yok. Senin de çok ağır bir krem kullanmamanı şiddetle tavsiye ediyorum. Şu an ihtiyacın olan şey nem ve antioksidanlar açısından zengin bir gündüz kremi. Belki Strivectin'i gece kremi olarak kullanabilirsin. Bir de mutlaka göz kremi kullanmaya başlamalısın. Shiseido ve Estée benim bu konudaki favorilerim.

2) Merhaba AC, makyaj yapmaya başlayalı çok olmasa da anladım ki doğru ve güzel bir makyajın sırrı iyi bir fırça setine sahip olmaktan geçiyor."Olmazsa olmaz fırçalar" ile "olursa mükemmel makyaja ulaştırır" fırçalar hakkında bir değerlendirme yaparak, uygun fiyatlı bir fırça seti önerebilir misiniz acaba? çok teşekkürler

Fırça kullanmak gerçekten de makyajda bazı şeyleri değiştiriyor. Ellerini doğru kullanamayan biri, kapatıcıyı ya da fondöteni yüze eşit dağıtamayabiliyor mesela. Mutlaka sahip olunması gereken üç fırça bana kalırsa şunlar: Kapatıcı sürmek için kullanılan minik ve ince fırça, pudra sürmek için kullanılan tombul fırça ve göz makyajı yaparken eyeliner sürmek için kullanılan karemsi, küt, yine ince uçlu fırça. Bunun yanı sıra bir de göz farını dağıtmak için kullanılan 'smudger' olarak adlandırılan göz fırçasını da önerebilirim. Sephora'nın tüm fırçalarının üzerinde, hangi amaçla kullanılmaları gerektiği yazıyor, bunu çok pratik ve faydalı buluyorum. Bir de NARS'ın fırçalarına bayılıyorum!

3) Merhaba AC 16 yaşındayım, cilt tipim yağlı. Burnumda, özellikle yanaklarımda ve çenemde siyah noktalar var. Alnımda, çenemde ve yanaklarımda bir de sivilceler var. Sıktığımda kalan lekelerde var. Hiç cilt bakım ürünü kullanmadım. Cildimin eskisi gibi pürüzsüz olmasını çok istiyorum :( Hangi markanın hangi ürünleri kullanmalıyım?''

Merhaba. Mutlaka bir dermatoloğu ziyaret etmelisin. 16, cilt için çok önemli bir yaş. Hormonlar yüzünden ciltte sivilceler ya da lekeler oluşabiliyor. Genç yaşında yanlış bir ürün kullanman, bu hasarların kalıcı olmasını sağlayabilir. Nişantaşı'nda özel bir muayehanesi bulunan Gönül Ergenekon, benim dermatoloğum. Google'layarak numarasını bulabilirsin.

4 ve 5) Merhaba! 22 yaşında biri olarak göz altı kremi kullanmalı mıyım? Kaç yaşında başlanır buna? Yeni başlayanlar için hangi markayı önerirsin? teşekkürler:)
Merhaba AC, 22 yaşındayım, göz altım hafif mor ve biraz şişik, Neutrogena'nın göz altını kullanmamda sakınca olur mu?

İkizin sorusuna aynı cevapları vereceğim. 22 yaş, göz altı kremi kullanmaya başlamak için erken bence. Göz altında oluşan şişlikleri gidermek için doğal yollar tavsiye edebilirim. Mesela buz dolabında bekletilmiş bir salatalığı kesip göz altlarına yerleştirmek ve bir süre bekletmek gibi. Eğer dayanabilirseniz bir adet buz da işinizi görür. Önemli olan şey, kılcal damarlara zarar vermeden kan dolaşımını hızlandırmak. Bunun için parmaklarla masaj yapmak da etkili olabilir. Şimdilik iyi bir nemlendirici kullanmak size yetecektir diye düşünüyorum.

6) AC, yüzüme nemlendirci sürdükten bir süre sonra hani vücuduna masaj ya da kese yaparken kir gibi şeyler çıkar ya nemlendirici sürünce yüzüm aynı öyle oluyor sürmeden önce baktığımda bişey yok ama üstelik yüzümü temizlemeden uygulamıyorum kremi. Bu neden oluyor?

Demek ki yüzünde temizlemeyi başaramadığın bir ölü deri durumu var. Genelde cildi derinlemesine temizlemek için haftada en az iki kere peeling uygulanmasını, bir kere de arındırıcı bir maske kullanılması gerektiğini düşünüyorum. Derinlemesine temizlenmemiş bir cilde sürülen nemlendiricinin amacına ulaşması mümkün değil, çünkü cildin derinlerine inemiyor. Bir de kullandığın nemlendirici ağır geliyor olabilir mi? Cilt kendine ağır gelen bir maddeyi kusabilir.

7) Marketten alınan makyaj temizleyiciler hakkında ne düşünüyorsun özellikle göz makyaj temizcileri hakkında.. nivea, garnier, diadermine gibi ucuz ürünler??

Yıllar önce Nivea'nın bir ürününü kullandım. L'Oreal kullandığım da oldu. Memnun kalmadım mı? Kesinlikle hayır, bana hiç bir sorun yaşatmadılar. Ancak ne zaman şu iki ürünü denedim, bir daha süpermarket reyonuna geri dönemedim. Lancome Bifacil göz makyaj temizleyicisi ve Sephora'nın iki renkli temizleyicisi. Onların üzerine hiçbir ürün tanımıyorum.

8) Yaklaşık 7 ay önce yüzüme epilasyon yaptırdım ancak sonrasında yanak bölgemde sivilceler çıkmaya başladı ve benim suratımda çok az sivilce çıkardı :( Aynı yerde defalarca sivilce çıkabiliyor. Doktora da gittim ancak değişiklik yok şu an için. Cilt bakimi icin yer onerisi?

Epilasyon sonrası cildinde böyle etkiler oluştuysa mutlaka bir dermatoloğu ziyaret etmelisin. Cilt bakımı, doğru çözüm değil. Ne yazık ki ülkemizde çok şık ve profesyonel görünümlü yerlerde bile yanlış analizler ve tedaviler yapılabiliyor. Söz konusu cildin olduğunda duvarında doktor diploması olan birine güvenmeni tavsiye ediyorum.

9) 10 dakika Organix'in keratinli şampuanı vs. hakkında ne düşünüyorsun acaba? Teşekkürler şimdiden.

Aynı markanın Moroccan Argan Oil (agran yağlı) şampuanını tercih ederim. Denedim, çok başarılı buldum.

4 yorum:

birgul dedi ki...

OOOOOrrrdakı fırca setı varya onu ıstıyorum varmı nollllaaaaaaarrr :)

Birgul

alis dedi ki...

Yüzüne epilasyon yaptırdıktan sonra sivilce basan arkadaşa Anadolu Sağlık Merkezi'nden Dr. Mehmet Coşkun Acay'ı şiddetle tavsiye ediyorum. Yüzümü tamamen yanlış bir tedaviyle mahveden bir doktordan sonra ona gittim, cildimi kısa sürede bebek gibi yaptı. Onun için taa Gebze'ye gitmeye değer, çok güveniyorum.

Adsız dedi ki...

yüzüme hiç peeling ve maske yapmadım krem o yüzden soyuluyor olabilir bir de kremin cildime ağır geldiğini nereden anlayabilirim? cildim çok çok yağlı özellikle t bölgem kremim vichy normaderm aynı markanın temizleme jelini kullanıyorum kullanmaya başladığımdan beri yağ oranı azaldı kalmadı hatta ama krem kir gibi soyuluyor işte :/

*STYLEBOOM* dedi ki...

@birgul:)) valla ben de isterim

@alis paylasim icin tesekkurler: