8 Nisan 2010 Perşembe

KOLEKSİYON |Central Saint Martins Graduation Koleksiyonları

For English, please click...

Bir zamanlar mezun ettikleri bugün sayılı tasarımcılara dönüşen ünlü ve kıdemli okul CENTRAL SAINT MARTINS'in Londra Moda Haftası kapsamında gerçekleşen yıl sonu yani mezuniyet koleksiyonlarına ne zamandır yer vermek istiyordum. Yılda bir gerçekleşen ve heyecanla beklenen defile bu yıl da bir çok mezunun 10ar parçalık koleksiyonlarını sundu, ben burada erkek koleksiyonlarını atladım. Aşağıda isimleri ve koleksiyonlarından bazı parçalar göreceğiniz mezunlardan bakalım hangileri gelecekte modaya yön erecek, defileleri heyecanla beklenecek tasarımcılar olacaklar.





Koleksiyonların çoğunda terziliğin ön planda olduğunu görebiliyoruz, renkli çalışanlar nispeten az, nötral renkler ise daha çok. Futuristik çizgiler, üç boyut, deneysel kesimler, yamalar, panel aplikler, farklı materyallerin bileşimi, Viktor&Rolf esintiler , kat ve drapeler göze çarpıyor. AMY STEPHENSON'ın rengarenk yamaları ve ANGELINA LAM'ın yırtılmış elbiseleri pek hoşuma gitti!





Etnik köklerinden esinlenenler oldukça ilginç işlere imza atmış, CHARLES YOUSSEF'in köşegen tasarımları bir zamanların Klaus Nomi'sine selam durmuş, yakaları pek beğendim.





MARTINA AUSTIN SPETLOVA bir numaralı favorim, bana biraz Balenciaga'yı hatırlatsa da çok renkli ve özgün buldum. LILY HEINE'nin kat ve pili oyunlarıyla yarattığı 3 boyutlu tasarımlardaki derinlik de bence muhteşem, oldukça pastel bir renk seçtiği için hem hafif hem derin olmuş, yine de farklı bir renkte hayal ediyorum ben.





Çizgi filmlerde başına darbe alan kahramanın etrafında yıldızlar döner ya, işte onları hatırlattı bana ROK HWANG'ın koleksiyonu. Beden etrafında yörüngelenmiş yıldız aplikler de yıldızların köşeleriyle yamalanmış uzun ince tulumlar da çok hoş. Diğer favorim de SHAO-YEN CHEN, bence birer buluttan farksız kostümleri, kim bir bulut giymek istemezki:)) Ben isterim!





Bakalım önümüzdeki yılların Giles Deacon'u, Stella McCartney'si ya da Phoebe Philo'su kimler olacak?




[Görseller:style]

0 yorum: