15 Ekim 2010 Cuma

MAKE ME BEAUTIFUL | Bobbi Brown Denen Kadın...

... acayip güzel bir kadın! Çünkü diğer kadınları doğalken güzel olduklarına ikna etmiş, çünkü onlara makyajla maskelenmeyi değil makyajla ifadelenmeyi öğretmiş. Bir kolçaklı sandalyede oldukça havalı kağıtlara kurşun kalem elimde not aldıklarımı blogosferin en güzel anne adayı Mordolap 'ın fotoğrafları eşliğinde hadi sizinle paylaşayım:)



  • öncelikle BOBBI BROWN'dan ürün seçerken o ürün mutlaka yüzünüzde denenirmiş, öyle bileğinizde, kolunuzun içinde, şuranızda buranızda değil!
  • BOBBI BROWN cilt bakım ürünleri aynı zamanda makyaj baz ürünü özelliği de taşıyormuş
  • Cildimize uygun fondöteni seçerken mutlaka çenede denemeliymişiz. Birileri fondötenimizi beğenirse vay halimizeymiş çünkü o zaman fondötenimiz çok belli oluyor demekmiş yani tenimizle uyumlu değilmiiiş!
  • Cilt bakım ürünleri seçmeye gitmeden önce uzmana yardımcı olmak ve doğru ürünü bulabilmek için kendimize şu soruyu sormalıymışız GÜNÜN SONUNDA CİLDİNİZİ NASIL HİSSEDİYORSUNUZ? - Gergin, yanaklar kuru, parlak, solgun, kızarık vs vs??



  • Olayı sadece iyi bir concealerdan ibaret sananlar çok yanılıyor, çünkü esas kız aslında CORRECTORmüş. Bu BOBBI BROWN'un en iddialı ürünü. Özellikle göz altı morluğunu/sarılığını/siyahlığını/yorgunluğunu kapatma özelliği asıl Correctordeymiş. Corrector iki ana kategoride olurmuş:
Pembeler --> mor/mavi gibi göz altları için
Turuncular --> sarı/yeşil gibi göz altları için

  • BOBBI BROWN baz ürünleri birbirleriyle tutarlıymış. Örneğin fondoteninizi 3.5 numara seçtiyseniz, concealerınız da 3.5muş, en fazla yarım ton değişiklik size kalmış.
  • BOBBI, fondöteni hem gözenekleri en iyi şekilde kapatması ve tenle uyumu yakalaması için hem de ekonomik açıdan mutlaka fırçayla sürmenizi tavsiye ediyor, sünger önermiyor
  • Fondöten üzerine pudra şart değilmiş, hatta solgun ciltlerde canlılık kaybolmasın diye gerek yokmuş.
  • Cilde en uygun, en doğal görünümlü pudra için yine cildimize kulak vermeliymişiz:
Güneşe çıktığında kızarıyorsan --> içinde kızıllık olan pudra seçilmeli
Güneşe çıktığında bronzlaşıyorsan --> içinde kızıllık barındırmayan pudra seçilmeli

  • Pudra hep yukarıdan aşağı sürülmeliymiş, gözlerin ortası, altı ve burunu kaplyan üçgen bölgeye ise sürülmemeliymiş. Hatta ne pudra, ne allık, ne bronzan o bölgeye dokunmayacakmış!
  • Çok tavsiye etmeseler de bronzan kullanacaksak güneş ışınlarını taklit edecekmişiz. Güneşi nereden alıyoruz? Tepeden! O zaman yukarıdan aşağı doğru sürecekmişiz



  • Allıkta hep pembelik tercih edilmeliymiş çünkü pembe allık hep genç ve fresh bir görünüm verirmiş(aynen ben:p) Oysa bronz allık olgun ve hatta bazen yorgun bir ifade yaratırmış
  • Allığı sürmek için GÜLÜMSEyip, yukarıdan aşağı ve yana doğru dağıtarak yumuşak fırça hareketiyle sürmeliymişiz
  • Daha açık pembe bir allığı hemen biraz yukarısına sürersek yüzümüz daha yukarı kalkarmış!!! Bu çok iyiydi:))
  • Kalın kaş hala moda, kaş için özel bir kalem kullanabileceğimiz gibi yumuşak bir farı kaş fırçası ile uygulayabilirmişiz. Kaş fırçasının sivri kısmını fara bulayarak hafif hafif kaş aralarını boyuyormuşuz
  • Aydınlatıcı far olmadan aslaymış:)
  • BOBBI BROWN best seller ürünlerinden biri de akmaz, kokmaz, bulaşmaz eye-linerlarıymış
Makyaj uygulamasında ismi Irina olan yabancı makyaj ustasını şiddetle tavsiye ederim, çat çat ne olmalı ne olmamalı söylüyor, dürüst, profesyonel, bilgili veee neşeli:)



Bana yapılan dumanlı göz makyajında neler tavsiye edildi peki:
-Soothing face Tonik temizleyici
-Hydrating Eye Cream/Hydrating Face Cream/Oil Control Lotion nemlendiriciler
-Baz olarak WHITE IVORY'de karar kılındı yani vampirella tenime uygun en açık ton:)
-Light Bisamel corrector/White Ivory concealer
-White Ivory Skin Corrector Fondoten
-Blush allık
-Nude Pink ruj
-Ivory eye shadow/Black Plum Sh. eye shadow/Champagne M. eye shadow
-Siyah jel eye-liner
-Siyah Party rimel


Hazır süslendim hadi sizleri bi öpeyim:)

4 yorum:

yasemen k. dedi ki...

Tam da fondöten tabularımı kırıp ne alsam acaba diye düşünmekteyken daha yararlı bir yazı ile karşılaşamazdım(: Teşekkürler cnm.. yasemen, Boom sayesinde BB yollarında (:

efothepapatya dedi ki...

hayatımda göz kalemi bile kullanamayan ben uzun uzun düşündükten sonra karar verip eye liner'ı aldım... Bu kadar kolay ve muhteşem bir ürün görmedim. İngiliz yağmurlarından sonra Türkiye yağmurları vız geldi. Gözümdeki markasını yazmak istemediğim rimeli yağmur sonrasında gözlüğümün camından silmek durumunda kaldım fakat Bobi Brown eyeliner aynen duruyordu :) Test ettim onayladım. Bakalım allık ve süper bir renk paleti olan bir far seti de aldım. Onlar nasıl göreceğiz :)

mordolap dedi ki...

iltifatin icin coook tesekkur ederim boomcum. ben de cok sey ogrendim bu aktivitede. bobbi brown rujumu her gun evde bile olsa kullaniyorum :)
bu arada bir duzeltme yapmak istiyorum. yanilmiyorsam egitim mudurunun adi inna idi (irina degil) :))

xoxox

Deli Aşına Kendi Gönenirmiş dedi ki...

:)) ben kombinini de çok sevdim ama!